Deadringer Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Heisann. August 2007 kjøpte jeg en HP DV6000 maskin fra netshop. Dette er det absolutt dårligste valget jeg har gjort i mitt liv. Det har kun vært problemer med maskinen, den har vært inne til service 4 ganger, men har alltid begynt å krangle etter kort tid. Første gangen jeg skrudde på maskinen fikk jeg blåskjerm, etterfulgt av defekt webkamera. Videre så har rambrikkene fucket seg, den har blitt så varm at maskinen har skrudd seg av og adapteret har krepert. Og nå, harddisken. Den begynte å bråke ufattelig mye på fredag, og nektet å boote windows da jeg kom hjem fra jobb. Såvidt jeg vet er det 3års garanti på maskiner i Norge. Om det konsekvent har vært feil ved maskinen over alle årene som selgeren ikke har klart å reparere - er det andre regler? Men det skal vel også være slik at når en maskin har vært inne til service 3 ganger og de ikke har klart å løse problemene så har en krav på ny? Da jeg spurte netshop om sistnevnte avblåste de det ved å si "vi har kun registrert at den har vært inne to ganger" btw. Det jeg lurer på er da hvilke rettigheter har jeg her, om noen. Kan jeg kreve at de skal reparere den, selv om maskinen er tre år og to måneder siden jeg kjøpte den? Kan jeg kreve ny? Eller kan jeg ikke kreve noe som helst? Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Når den samme tingen har feilet for 3.gang, har du rett på ny etter forbrukerkjøpsloven. Hvor får du 3 års garanti ifra? Garantien er som oftest 1 eller 2 år, men man har 5 års reklamasjonsrett om det er et kjøp utenfor næring. Hva mener du med "første gangen jeg skrudde på maskinene fikk jeg blåskjerm"? Var laptopen faktisk påslått mens du skrudde på den? Håper for all del ikke det. At den skrur seg av pga varme er som regel pga manglende vedlikehold. Hvor ofte har du rensket den for støv, evt skiftet kjølepasta? Du kan ennå si at de skal reparere den. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Når den samme tingen har feilet for 3.gang, har du rett på ny etter forbrukerkjøpsloven. Hvor får du 3 års garanti ifra? Garantien er som oftest 1 eller 2 år, men man har 5 års reklamasjonsrett om det er et kjøp utenfor næring. Jeg trodde det var tre års garanti, min feil. Hva mener du med "første gangen jeg skrudde på maskinene fikk jeg blåskjerm"? Var laptopen faktisk påslått mens du skrudde på den? Håper for all del ikke det. Jeg mener at første gangen jeg pakket ut maskinen, plugget i adapteret og startet opp maskinen så fikk jeg blåskjerm etter 10-15minutter. Der burde jeg skjønt tegninga og sent maskinen tilbake. At den skrur seg av pga varme er som regel pga manglende vedlikehold. Hvor ofte har du rensket den for støv, evt skiftet kjølepasta? Om jeg åpner maskinen mister jeg vel alle rettigheter? Varmeproblemet er uansett borte, med unntak av ekstremt varme sommerdager. Eller, maskinen blir sinnsykt varm, bare ikke så varm at den skrur seg av. Den har vært slik siden jeg kjøpte den. Velkjent problem med modellen. Du kan ennå si at de skal reparere den. Takker, da prøver jeg på det. Lenke til kommentar
Apehjerne Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Omtrent det samme skjedde med min HP DV6000 maskin, den tok kvelden her en kjølig høstdag etter 3år og 3mnd. Den har tidligere vært inne hos HPs servicepartner InfoCare for reparasjon 3 ganger, hvor det har vært samme feil med hovedkortet hver gang, samt at WLAN kortet også streika. Da maskinen streika nå i høst, tok jeg kontakt med HP atter en gang, hvor de ba meg ta saken videre til nettbutikken hvor jeg kjøpte maskinen, da deres(HP) garantitid var utgått. Sendte da en RMA forespørsel hos MPX.no og la ved kopi av samtlige serviceraporter fra InfoCare. Fikk svar samme dag at min henvendelse var registrert og godkjent, og videre informasjon om retur av maskinen i hennhold til deres rettningslinjer. Ca. 14 etter innsending av maskinen fikk jeg en meget hyggelig mail med kredittnota for hele kjøpesummen og en beklagelse av at maskinen ikke fungerte. Så til ditt spørsmål om du har rett på ny maskin evt heving av kjøpet? Mitt svar vil utvilsomt være ja! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Trist å høre andre også sliter på samme måte, men jeg er ikke veldig overrasket. Kan nevnte at Netshop har godtatt returretten min og sa de skulle sende reklamsajon til HP. Jeg tviler sterkt på at jeg får pengene eller ny maskin tilbake, sjansener er større for at jeg får samme møkka tilbake i posten bare med fungerende harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå