Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

LØST: Ny headunit 1000-1800 kr 1-DIN med USB-inngang

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal ha ny Head-Unit ("CD-spiller") til min bil og er ikke sikker på hvilken jeg skal velge.

1000-1800,- kr 

1-DIN (ta opp 1 slot)

USB-inngang og mp3-støtte

SD-kort støtte er et pluss, men ikke nødvendig

Skal ikke koble til bluetooth 

Trenger ikke og vil ikke ha noen "spesiell" iPod støtte

Vil helst kjøpe fra Pixmania eller lignende og ikke Bilradiospesialisten osv, da disse har ganske syke priser.

Hva med en av disse?

1: http://www.pixmania....b-kdc-6047.html

2: http://www.pixmania....3-usb-blue.html

3: http://www.pixmania....3-usb-sd-d.html

Hva er forskjellen på de 2 siste Pioneer-modellene utenom SD-kort støtte?

Eller burde jeg legge mer penger i det å skaffe meg en Alpin-spiller?

Skal kun drive originale høyttalere og dermed ikke nødvendig for mange utganger til forsterkere.

Endret av Todda7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
<br />Vurderer å kjøpe en sånn en jeg også, er du fornøyd med spilleren Todda7? Hvordan er lydkvaliteten og brukervennligheten?<br />
<br /><br /><br />

Jeg har brukt en sånn spiller. Var ganske fornøyd med den jeg, fin å bruke, og en del funksjoner. 4200SD - 5200SD og 7200SD er i grunn veldig like spillere med få avvik. Jeg ville kjøpt 7200SD, rett og slett fordi den har best utseende. Koster heller ikke så mye mer enn 5200SD. Her fra pixmania til 1599,-. http://www.pixmania.com/no/no/4938834/art/pioneer/bilstereo-cd-mp3-usb-sd-d.html

Vær oppmerksom på at selv om denne spilleren har greit med utstyr, som f.eks 3 RCA utganger, så har den ganske begrenset funksjoner hva angår filter på disse. Lavpass går mellom 50-125 hz, og høypass også mellom 50-125 hz. Slope er heller ikke justerbart (bratthet på delingen). Men er vel begrenset hva man kan forvente av en spiller i denne prisklassen. Som sagt, jeg var veldig fornøyd med 5200SD, og kunne gjerne hatt en slik selv.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe en sånn en jeg også, er du fornøyd med spilleren Todda7? Hvordan er lydkvaliteten og brukervennligheten?

Lydkvaliteten er veldig bra kontra den originale spilleren, men dette er min første tredjeparts headunit så kan ikke sammenligne med andre.

Brukervennligheten er også bra.

Kjempegreit med SD-kort! Slipper at noe stikker ut at spilleren, stapper inn et kort med 16 GB og fyrer innpå alt man vil ha.

Lenke til kommentar

Bestille fra pixmania er sånt man generelt angrer på om du har behov for de senere for garanti etc

De er ikke akkurat kjent for kvalitet, har mildt sagt spesielle tolkninger av norsk lov og mener til tider den ikke gjelder for de siden de ikke har noe norsk kontor.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Bestille fra pixmania er sånt man generelt angrer på om du har behov for de senere for garanti etc

De er ikke akkurat kjent for kvalitet, har mildt sagt spesielle tolkninger av norsk lov og mener til tider den ikke gjelder for de siden de ikke har noe norsk kontor.

Det er selvsagt et viktig poeng. Men, er mye å spare da. Og hvor ofte er det egentlig at ting går istykker? Veldig sjelden. 90 % av tilfellene er brukerfeil. Er jo frivilllig å handle fra den butikken seff, gjør jo som man vil. Selv pleier jeg å handle brukt. Har faktisk kjøpt det meste av bilstereoen jeg har brukt. 

Lenke til kommentar

Endte opp med at jeg og kompisen min kjøpte oss DEH-5200SD fra Pixmania. Var innom tv-boden ved svinesund i dag og fikk sett på både 5200SD og 7200SD, utseendet på 7200 er litt mer gjennomført i tilegg til at den har større skjerm og skjult CD-innmater (Skjult bak frontpanelet). Men har allerede bestilt 5200SD, den er ikke så aller værst den heller hva angår design. Ellers er de to spillerene prikk like. 4200SD har samme funksjoner men mangler OEL flerlinjersdisplay, men om man har lyst på en rimelig og bra spiller til 1000 kr, er den verdt pengene. Hvertfall med tanke på alt det andre crapet som selges på finn for 1000 kr (Sony, kenwood...).

BTW, det lønner seg å kjøpe brukt anlegg, sparer mange tusen. Men headunits var det labert med på finn.no, like så greit å kjøpe ny ifh til hva brukt koster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...