ltdata Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 jeg trenger en pc(uten skjerm) til kun internettsurfing, tekstbehandling og litt videotitting. Det viktigste er at den kan kjøre operativsystemet relativt raskt og at den er meget stillegående. Det bør også være ok muligheter for oppgradering senere. prisklasse: 3000-4500 Noen anbefalinger? Et annet alternativ er å bygge pcen selv, men er det mye penger å spare på å gjøre dette egentlig? Kun strømforsyning, og harddisker jeg kan bruke fra den gamle pcen. hvilke komponenter anbefaler dere? Hovedkort, ram, cpu, prosessorvifte, kabinett(støysvakt!) Og hva bør jeg velge av win xp og windows 7 til mitt bruk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 MAC mini er jo helt ypperlig til et slikt bruk. Og dette forslaget kommer fra en som er neste religiøs pc-bruker, men har nok insett pc'ens begrensninger og lydløse pc'er kan jeg ikke huske å ha opplevd. sorry. Såg nå at du ville oppgradere senere... Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 MAC mini er jo helt ypperlig til et slikt bruk. Og dette forslaget kommer fra en som er neste religiøs pc-bruker, men har nok insett pc'ens begrensninger og lydløse pc'er kan jeg ikke huske å ha opplevd. sorry. Såg nå at du ville oppgradere senere... samme for meg så lenge jeg kan bruke den store fine skjermen jeg har Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 MAC mini er jo helt ypperlig til et slikt bruk. Og dette forslaget kommer fra en som er neste religiøs pc-bruker, men har nok insett pc'ens begrensninger og lydløse pc'er kan jeg ikke huske å ha opplevd. sorry. Såg nå at du ville oppgradere senere... samme for meg så lenge jeg kan bruke den store fine skjermen jeg har Ah den så deilig stillegående ut, men 6000-7000kr er mer enn jeg har råd til nå Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=843088&su=D7E8C56A-2328-4CC8-80A3-54F9DA63D5E6 Der har du en ganske ok student pc som vil levere veldig rask "student" ytelse. Er innebygd skjermkort, så om du ikke trenger noe særlig grafikk, men mer harddiskplass, går det an å ta et billigere skjermkort, og en ekstra S-ata disk på 500gb, for eksempel. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=843088&su=D7E8C56A-2328-4CC8-80A3-54F9DA63D5E6 Der har du en ganske ok student pc som vil levere veldig rask "student" ytelse. Er innebygd skjermkort, så om du ikke trenger noe særlig grafikk, men mer harddiskplass, går det an å ta et billigere skjermkort, og en ekstra S-ata disk på 500gb, for eksempel. Takk! honnør. jeg trenger ikke mer enn et innebygd skjermkort, men da endres vel valgene av hovedkort og resten av komponentene? hmmm er det innebygd skjermkort på hovedkortet mener du? btw er skjermkortet du anbefalte vifteløst eller så å si lydfritt? Endret 3. oktober 2010 av ltdata Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=843088&su=D7E8C56A-2328-4CC8-80A3-54F9DA63D5E6 Der har du en ganske ok student pc som vil levere veldig rask "student" ytelse. Er innebygd skjermkort, så om du ikke trenger noe særlig grafikk, men mer harddiskplass, går det an å ta et billigere skjermkort, og en ekstra S-ata disk på 500gb, for eksempel. Takk! honnør. jeg trenger ikke mer enn et innebygd skjermkort, men da endres vel valgene av hovedkort og resten av komponentene? hmmm er det innebygd skjermkort på hovedkortet mener du? btw er skjermkortet du anbefalte vifteløst eller så å si lydfritt? Ville du anbefalt win xp eller win 7 som operativsystem? En annen ting jeg har sett er at jeg har noe som heter hdmi og dvi kontakter på skjermen min, hva er egentlig det? kan jeg få bedre grafikk når jeg ser film? trenger jeg et spesielt skjermkort for å nyttegjøre meg av hdmi og dvi? Sorry masse jeg lurer på akkurat nå Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 ok fant ut av det med hovedkortet, så ikke at det var inkludert i kabinettet sammen med grafikkkortet. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 http://www.hardware.no/artikler/fractal_design_define_r2_black_pearl/74576/6 vil dette kabinettet være et bedre valg med tanke på støynivå enn det som ble foreslått? Er det bra lydisolering på det kabinettet du foreslo? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 MAC mini er jo helt ypperlig til et slikt bruk. Og dette forslaget kommer fra en som er neste religiøs pc-bruker, men har nok insett pc'ens begrensninger og lydløse pc'er kan jeg ikke huske å ha opplevd. sorry. Såg nå at du ville oppgradere senere... samme for meg så lenge jeg kan bruke den store fine skjermen jeg har Ah den så deilig stillegående ut, men 6000-7000kr er mer enn jeg har råd til nå Her er en til bare 4000.- http://www.amentio.no/Avdelinger/PCogServere/PC_Stasjon%C3%A6r/Arbeidsstasjon/Apple-Mac-mini---DTS---1-x-Core-2-Duo-2-MB463H_A-962232.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå