Gå til innhold

Får ikke koblet til flere pc'er på samme trådløse nettverket. Alt bare klikker

Anbefalte innlegg

Jeg har bredbånd fra Get og en Jensen trådløs router.

Problemet er at jeg bruker to forskjellige bærbare på nettverket. Hvis jeg bruker disse to samtidig, klikker internetten på hver av pc'ene hvert 5 minutt. Hvis jeg bruker kun en av de, fungerer alt hele tiden. Jeg tror at det er samme IP adresse på begge pc'ene, og det gjør dette. Er en Mac og en Acer med Win Vista. Hvordan skifter jeg IP adresse? Har prøvd å fulgt noen veiledere på nettet uten hell.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han mener at hvis du har koblet kabelen fra modemet inn i en av LAN portene på routeren instedenfor WAN/Internet porten, så vil du få dette problemet... Er du sikker på at Jensen routeren er en router? Hva er modelnummeret?

Endret av mhw357
Lenke til kommentar

Han mener at hvis du har koblet kabelen fra modemet inn i en av LAN portene på routeren instedenfor WAN/Internet porten, så vil du få dette problemet... Er du sikker på at Jensen routeren er en router? Hva er modelnummeret?

Nei, har koblet den i WAN porten. Er en Jensen Airlink 89300.

Lenke til kommentar

Hvis du har satt statisk IP på maskinene, så må den endres eller settes i auto (DHCP) på den ene.

Gå inn på egenskapene til nettverkskortet, velg IPv4 og sett den til DHCP.

Noen tips her, bare velg automatisk IP i stedet for fast.

PS: Er ikke problemet at du har statisk IP, så oppgrader firmware på routeren din.

Jensen er innimellom "møkkautstyr" når det gjelder stabilitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...