Spenis Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hei, jeg har lyst på noen stilige effekter på hjemmesiden. Si at linkene miner er plasert slik Om meg Forside Bilder Diverse Gjestebok Så når noen/jeg tar musepekeren over en link skifter den farge, eller beveger seg litt. Eller lager en liten klikk lyd... er dette mulig eller u mulig? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Ja med javascript, noen eksempler kan du finne her: http://sixrevisions.com/javascript/10_ajax_effects_website_fanciness/ Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Du kan bruke css til det. Google css hover. Hvis du vil ha en skikkelig fancy hjemmeside bør, bør du sette inn iallefall dette: body background-color:pink <marquee> i tittelen (headeren) <bgsound> med kul lyd <blink> på ting som er viktig bruk forskjellige kule fonter kule gif-animasjoner flash-intro Endret 3. oktober 2010 av MikkelRev Lenke til kommentar
Tim91 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Ja, det er mulig! Tenker du på sånn veldig simlept da eller? For da ville jeg heller anbefalt og benytte deg av CSS. Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Så når noen/jeg tar musepekeren over en link skifter den farge, eller beveger seg litt. Eller lager en liten klikk lyd... er dette mulig eller u mulig? Skifte farge eksempel: <style type="text/css"> a:hover { color:#0C3; } </style> <a href="#">Jeg er en link med hover funksjon</a> Vet ikke helt hva du mener med beveger seg, men et eksempel: <style type="text/css"> a:hover { margin-left:3px; } </style> <a href="#">Jeg er en link med hover funksjon</a> Hvis du vil det skal lage en lyd når du holder over linken må du enten til med javascript eller lage det i flash Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå