danibor Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Heisan Har ikke så mye peiling men lurer på om dette vil lønne seg. Tok utgangspunktet i denne : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332714 Bedre prossesor ,større hardisk, ett annet skjermkort. Vil detta bli bedre eller er det lurt med ett annet skjermkort. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=843018&su=B12CB977-2D27-4704-A903-3E992B0306D6 Endret 3. oktober 2010 av danibor Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 når du bruker en AMD prossesor kan du ikke sett opp 2 nvidia i SLI senere (om du ikke bruker ASUS Crosshair IV Extreme) Derfor ville jeg gått for et ati (amd) kort, nå kommer jo amd med 6000 serien om ikke så alt for lenge. Så ville kanskje ha venta til den kommer. da vil også andre kort gå ned i pris. (sannsynligvis) de beste korta i 6000 serien kommer ikke før senere, men jeg tror de i "din" prisklassen kommer ut i oktober/november Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 når du bruker en AMD prossesor kan du ikke sett opp 2 nvidia i SLI senere (om du ikke bruker ASUS Crosshair IV Extreme) Derfor ville jeg gått for et ati (amd) kort, nå kommer jo amd med 6000 serien om ikke så alt for lenge. Så ville kanskje ha venta til den kommer. da vil også andre kort gå ned i pris. (sannsynligvis) de beste korta i 6000 serien kommer ikke før senere, men jeg tror de i "din" prisklassen kommer ut i oktober/november Crosshair IV Extreme kan ikke sette i SLI, det kan bare bruke Hydras skalering av grafikkort. Hydras skalering er kjempedårlig, så ikke kjøp Crosshair IV Extreme av den grunn. Hovedkortet som er valgt vil fungere kjempebra, du får riktignok ikke bedre ytelse med et stk GTX 460 mot HD 5770 i crossfire, men det vil nok være bedre for deg å kjøpe GTX 470, som koster like mye som HD 5770 i Crossfire og yter omtrent det samme. En GPU som yter like bra som to GPUer i Crossfire/SLI vil alltid være bedre i spill enn to GPUer. Crossfire/SLI er for de ekstreme byggene som passerer 10 000 kr og mulignes vannkjøling. HD6000-serien kommer visstnok om to uker, her i Norge kommer de nok ikke før november for oss dødelige kjøpere. Det vil alltid være slik i dataverden, dagens beste er morgendagens middelmådige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå