Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Å tilby webhotell teneste. Hvordan? Er det lov?


Anbefalte innlegg

håh, håh! webserver på 256kbit-linje.. det hadde jo tatt seg ut. :)

 

Går helt fint det? Spørs selvsagt hvor tunge sidene er og hvor mange connections man får seff.

 

Nei, det gjør det ikke.

 

det går vel fint an å bruke det bare til mine egne sider nå? eller?

www.alex.cjb.no - det er ingen ting på denne siden egentlig. det er bare en teste side fordi jeg har nettopp satt den opp.

 

så jeg kan ikke bruke 256kbit-linje til min egen hjemmeside?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går helt fint det? Spørs selvsagt hvor tunge sidene er og hvor mange connections man får seff.

 

det går nok fint, men hastighetene for sluttbrukerne blir ikke særlig imponerende. hvis man så bruker webserveren som man f.eks. bruker home.no (dvs. legger ut avatar på diverse forum, bilder i babethread'en, etc..), så sier det seg selv at det ikke er en særlig lur idé.

Lenke til kommentar
10 mb sdsl er vel det minste du bør ha for et meget fåtall med kunder

 

som du selv skrev ang reglene og betingelsene så får du ikke lov til dette av isp en din

 

du må vel oxo registrere deg som firma for å drive med handel

 

det er bare det at sdsl finnes ikke på enkle kobber par er enn op til ca 2mb opp og ned, ved å kjøpe sdsl fra catch over flere par så vil man kunne oppnå 9,2.

 

Men så lenge avtalevilkårene sier noe, glem det.

 

Men en liten ting, isp kan aldri, og dette er faktisk aldri, vite om du eller flere i din familie er logget på en evnt ftp server samtidig. Ergo, du kan tilby en liten online diskett for noen du kjenner, uten at isp kan finne ut av det eller nekte deg det for de kan ikke finne ut om du som sitter foran pcen er en tredje person eller deg...... :woot: (jeg skal sette opp ftp server og en mini webserver på 2mb shdsl linje til høsten, og ftp skal fungere som diskett for meg og noen jeg kjenner....)

så lenge man ikke tar seg betalt for det så er det vansklig å bli "tatt"

Lenke til kommentar
10 mb sdsl er vel det minste du bør ha for et meget fåtall med kunder

 

som du selv skrev ang reglene og betingelsene så får du ikke lov til dette av isp en din

 

du må vel oxo registrere deg som firma for å drive med handel

 

det er bare det at sdsl finnes ikke på enkle kobber par er enn op til ca 2mb opp og ned, ved å kjøpe sdsl fra catch over flere par så vil man kunne oppnå 9,2.

 

Men så lenge avtalevilkårene sier noe, glem det.

 

Men en liten ting, isp kan aldri, og dette er faktisk aldri, vite om du eller flere i din familie er logget på en evnt ftp server samtidig. Ergo, du kan tilby en liten online diskett for noen du kjenner, uten at isp kan finne ut av det eller nekte deg det for de kan ikke finne ut om du som sitter foran pcen er en tredje person eller deg...... :woot: (jeg skal sette opp ftp server og en mini webserver på 2mb shdsl linje til høsten, og ftp skal fungere som diskett for meg og noen jeg kjenner....)

så lenge man ikke tar seg betalt for det så er det vansklig å bli "tatt"

 

jeg har allerede oppe en FTP server som jeg har brukt stund, der jeg gir tilgang til noen personer. og dette fungerer glimrende. :woot:

Lenke til kommentar
Og uansett blir det jo litt bakvendt å sette opp en public web-side som forutsetter at den ikke har trafikk, om du skjønner hva jeg mener... :wink:

 

ja. det er sant. jeg har slått fra meg ideen om å tilby webhotell.

nå tenker jeg bare på å ha min egen hjemmeside oppe på den. den blir ikke særlig stor uansett. går det?

Lenke til kommentar
nå tenker jeg bare på å ha min egen hjemmeside oppe på den. den blir ikke særlig stor uansett. går det?

ja da, det går..

men ikke kom å tro at det blir blazing speeds på de som vil laste ned hjemmesia di..

har du en dedikert server, eller bruker du bare "hjemme-pc'n"?

 

jeg har en egen maskin som server ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...