Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Å tilby webhotell teneste. Hvordan? Er det lov?


Anbefalte innlegg

jeg har nettopp satt opp en webserver. og jeg har tenkt på dette med webhotell. ikke bare til meg selv, men også tilby webhotell til andre.

 

- kan jeg uten noen problemer tilby webhotell til folk for en liten sum?

 

- må jeg registrere meg på noen måte for å kunne få betaling eller for å kunne tilby tenesten?

 

- er det lovlig for en privatperson å gjøre dette?

 

- hvordan gjør man dette med betaling? hvordan gjør jeg det?

 

- hva må jeg ha?

 

regner med at det er noen som gjør/har gjort dette, og jeg er svært takknemlig for alle svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har nettopp satt opp en webserver. og jeg har tenkt på dette med webhotell. ikke bare til meg selv, men også tilby webhotell til andre.

 

- kan jeg uten noen problemer tilby webhotell til folk for en liten sum?

 

- må jeg registrere meg på noen måte for å kunne få betaling eller for å kunne tilby tenesten?

 

- er det lovlig for en privatperson å gjøre dette?

 

1. hvorfor?

Det finnes et utall firmaer som nærmes gir bort slike tjenester på mer eller mindre proff måte.

 

2.Du må registrere deg i brønnøysund og bli selvstendig næringsdrivende.

 

 

3. Ja, du kan kalle det en hobby inntil en viss årlig inntekt, men du har neppe linje til og drive med dette uansett.

Hvis du har lyst kan du sikkert gi bort litt serverplass til foreninger o.l i lokalmiljøet.

Lenke til kommentar
isp tilater nok ikke det, kanskje av og til om man har bedrifts løsning. Men hvordan linje er det snakk om? er det shdsl eller adsl er det ikke mye poeng i å starte uansett.....

sjekk med din isp i avtalevilkårene så slipper du en sikkelig smell... :D

 

akkurat nå har jeg adsl 384/256, men denne kan selfølgelig oppgraderest.

Lenke til kommentar
og hva er det som er forskjellen mellom?

 

ADSL: 1024/448

 

og

 

SHDSL: 512/512 ?

 

Hva mener du?

At den er symetrisk, skal du bruke linjen til slik bruk må du mok ha en bedriftslinje.

 

jeg mener hva er det som er forskjellen på ADSL og SHDSL?

 

og hvorfor må jeg ha en bedriftslinje i stedet for en homelinje?

Lenke til kommentar

 

jeg mener hva er det som er forskjellen på ADSL og SHDSL?

 

og hvorfor må jeg ha en bedriftslinje i stedet for en homelinje?

 

Ta et søk på google, det finnes masse info om dette.

Fordi de som har levert linja di ikke ønsker det, det står med 99% sikkerhet i vilkårene som du forpliktet deg til når du leide linja.

Lenke til kommentar

Selv om det ikke ble noe av planen din, ikke fortvil!

Hvis du virkelig er sugen på å starte webhotell, kan du gjøre som en bekjent av meg: Han leier serverplass (ubegrenset) i usa for 500 kr/mnd, og leier denne videre ut til kunder, som da får et begrenset område å boltre seg på. Allerede et par måneder etter starten, fikk han inn 5000 kr/mnd, og 2-3 stk registrerte seg hos ham hver dag.

 

Ikke dum ekstra-inntekt som student, eller hva? :D

Lenke til kommentar
jeg har også dekning for bedrifts linje og SHDSL på linjen min. men det står det samme på vilkårene også der. også på SHDSL! er ikke det slik at SHDSL er beregnet for slike ting, også er det ikke lov å tilby webhotell på linjene??

 

Det er jo ikke umulig at slikt må avtales med ISP.

Lenke til kommentar

Her er en bedre løsning for deg hvis du vil tjene litt ekstra. Du leier et web-område, men kan videreleie ut til egne priser og så mange domener du vil. Dessuten bruker det cpanel interface så det er lett for det og vedlikeholde å sette opp.

 

Du har ansvaret for supporten.

 

http://www.dr2.net/?src=reseller

 

PS. Dollaren er så lav nå at det er så og si umulig å ikke tjene spenn på det. (Hvis man gidder).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...