Gå til innhold

Nikon eller Canon -the big battle! Din favoritt?

The big battle!  

109 stemmer

1. 1. Din favoritt?

• Nikon
      53
    • Canon
      38
    • Leica
      5
    • Olympus
      10
    • Sony
      3
    • Samsung
      0
    • Lumix
      3
    • Sigma
      0
    • Pentax
      11
    • Ricoh
      1
  2. 2. Analogt eller Digitalt?

• Analogt
      3
    • Digitalt
      106

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i all verden dele de to første spørsmålene opp i flere poller?

Foretrekker ellers Canon fullframe, Nikon crop, Nikon til sport, Canon til studio, Panasonic kompakt, Hasselblad mellomformat, Leica rangefinder, Pentax sin værtetning, Sony til speilløst, Olympus som kompakt optikk og Fuji til fastobjektiv.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden dele de to første spørsmålene opp i flere poller?

Foretrekker ellers Canon fullframe, Nikon crop, Nikon til sport, Canon til studio, Panasonic kompakt, Hasselblad mellomformat, Leica rangefinder, Pentax sin værtetning, Sony til speilløst, Olympus som kompakt optikk og Fuji til fastobjektiv.

Nei, nei, nei. Foretrekker fullframe over crop, Phase one til studio, Leica rangefinder, og Carl Zeiss fastobjektiv. ;~)

Ellers litt skuffet at ingen nevner Sigma her.

Lenke til kommentar

da syns jeg du skal lage et nytt kamera, med det beste fra alle sin produsent, og kalle det trondster :thumbup:

jeg kjøper lett!

Lenke til kommentar

Personlig favorit?

Hadde økonomien vært der: Leica, men så var det været da.

Olympus er mitt praktiske valg: E-1 og E-3 er tilpasset elementene. Desuten forholdsvis lite og lett med god optik.

Pentax K-7 (og K-5) vil være sterke konkurenter.

Andre alternativer for meg: Nikon D300s, D7000 og Fujifilm S5...

Alt er vel relativt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke like mange favoritter som Trondster, men er i prinsippet enig. Produsentene har forskjellige fordeler og ulemper og så lenge du bare tillater et valg burde "Ingen preferanser" vært et av alternativene. Ellers er vel Panasonic mer korrekt en Lumix.

Edit: Og Ricoh mangler

Endret av se#
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...