toer Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Eg bruker <a href='$php_self?navigate=news'>News</a> på navigeringa på sida mi, så vil eg at når det skjer en suksessfull innlogin i login skripte at urlen blir oppdatert til $php_self?login=success Har ikkje klart å funnet noen brukbar metode.. <META HTTP-EQUIV='Refresh' CONTENT='0;URL=$php_self?login=success'> funker men da blir sida oppdatert hele veien noen som ikkje er ønskelig.. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Skjønner ikke helt problemet her. For det første hvorfor vil du ha en url med ?login=succesfull ? Hvis det er link til medlemsplass eller beskyttet plass så vil jo ikke det akkurat være beste metode. Og det er da bare og bruke echo hvis login er ok. if ( login sjekk ) { echo("$php_self?login=succesfull"); } else { echo("$php_self?navigate=news"); } Men som sagt, kan ikke skjønne hvorfor... Edit: glemte og poengtere. Du oppdaterer jo ikke noe da siden genereres på nytt hver gang skriptet kjøres, så det er bare snakk om å endre innholdet som blir generert. PHP er server side tross alt Lenke til kommentar
toer Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 <? $main = 'news/news.txt'; if(isset($_GET['navigate'])) { $linkc = $_GET['navigate']; switch($linkc) { case "news": $main = "news/news.txt"; break; case "projects": $main = "projects.php"; break; case "quotes": $main = "quotes.php"; break; case "thecode": $main = "thecode.php"; break; } } elseif(isset($_GET['login'])) { $linkc = $_GET['login']; switch($linkc) { case "success": $main = "success.php"; break; } } include("$main"); ?> det er slik det ting skjer så når jeg er logga inn så skal $main bli oppdatert liksom.. success.php er sikra med en php kode som gjør at info i den fila ikkje blir vist uten at man er logga inn. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 er veldig usikker på hva du mener, men for å få urlen til å bli : $php_self?login=success header($_SERVER['HTTP_HOST'].$_SERVER['PHP_SELF']."?=success"); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå