Gå til innhold

Miljøbevegelsens reklamefilm: 10:10 No Pressure

Anbefalte innlegg

Den globale miljøkampanjeorganisasjonen 10:10 (http://www.1010global.org/ og http://www.350.org/) la fredag 1 okt. ut en reklamefilm hvor de sprenger skolebarn og voksene som ikke er enig i deres ideologi i luften. Kort tid etter det ble lagt ut trakk de reklamefilmen tilbake fra deres web side etter en forståelig massiv klagestorm. Men det var heldigvis flere som hadde rukket å lagre filmen innen den ble trekt tilbake og den ble dermed lastet opp igjen av mange folk på youtube. Siden de innså at de ikke kunne kontrollere re opplastingen skrev de like så godt i sin unnskyldning på deres web side at de ikke kom til å prøve å stoppe re opplasting av filmen.

Her er det aktuelle klippet:

http://www.youtube.com/watch?v=rKgtWWCGQZ8

(her er den orginale filmen som nå er blitt merket som privat på youtube) http://www.youtube.com/watch?v=5I_FyEJoDfk&feature=player_embedded

De venstreradikale miljøaktivistene viser sitt virkelige annsikt.

Lykke til med å ødelegge dere selv miljøbevegelse, jeg ser at dere har fått en god start...

Mitt store spørsmål er:

Hvor er media? Jeg har ikke sett noe av dette i hverken VG eller Dagbladet. Sprenging av barn, tilbaketrekking av kontroversielle filmklipp, massiv kritikk av reklamekampanje, store globale organisasjoners store feilskritt, osv. dette må vel være godt stoff for tabloidavisene?

Er det et forsøk på å tie det ihjel?

Og som en liten sidenyhet om klimafascistene er at den australske rejeringen hjernevasker små barn i det australske skolesystemet med en kampanje som forteller dem når de burde dø! pga. hvilket klimasvin de er. Hvis man putter inn gjennomsnitts tall blir de da fortalt at de burde dø i en alder av 9,3 år!

Dette spillet kalles altså "Planet Slayer". Google it

Greena invites children to use the website's Greenhouse Calculator[6] to "find out what age you should die at so you don't use more than your fair share of Earth's resources." This calculator helps children to determine how much of a "greenhouse pig" a person is by answering questions about how much the person spends and consumes. On the basis of these answers the calculator determines the person's CO2 consumption, which is depicted by making the cartoon "greenhouse pig" look bigger, fatter, dirtier and angrier. When the child has answered the questions they are instructed to click on a skull and cross-bones symbol to find out when the person should die, depicted by having the pig explode in a bloody cartoon mess leaving only a pool of blood and a curly tail. For example, according to the calculator, the consumption of an "average Aussie pig" is 24.6 tonnes of CO2 per year. At this level, the calculator states:

Based on the emissions from your greenhouse usage, you used up your share of the planet by the time you were 9.3 years old! … You should die at age 9.3.

Some trial-and-error calculations quickly show that most of the questions affect the outcome very little. However, the most significant factor affecting the calculation is the amount of money spent in the past year, with people who spend large amounts of money being condemned to an early death. Thankfully there is salvation for these high spenders, since the calculator allows a longer life to those who invest in "businesses or organisations that make environmentally responsible products."[7]

http://mises.org/daily/2997

2997a.jpg

2997b.jpg

Endret av flesvik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt dette her har godt alt, alt for langt.

Co2 er en nødvendig gas for alt liv på jord. men det har ikke kommet ut. enste som har kommet ut er at de er er farlig. men ikke noe om at alt planteliv trenger co2 for og kunne leve akkurat som mennesker trenger o2 for å leve.

Selv dette "klimapanelt" til FN er det mange forskere som ikke er enig i men de kommer det ikke noe om i media, selv etter den siste tiden "skandale" men forfalskning av data fra klimapanelt.

blir vertfall spende og se hvem nissene i nobel instituttet gir fredsprisen til i år. vi har Al-Gore. om det blir enda en miljøhalliker så kan de like gjerne gi prisen til Miss World i 2011.....

Lenke til kommentar

Det å "spøke" med maktmisbruk og angrep på folk som ikke følger det klimafanatikerene ønsker er jo ikke noe nytt, man kan jo stille seg tvilende til hvem som lot den Green Audi-reklamen slippe gjennom, og i de fleste tilfeller er det noen eller flere steder slik det faktisk er.

Det er jo bare å informere medier om saken her, men tviler på at de "ser problemet" ved å spøke med å drepe folk og barn som ikke stiller seg i rekken av konformerte klimafanatikere.

Og Planetslayer var skammelig, direkte hårreisende at man lager et slikt spill beregnet på små barn for å "lære de" at de bør dø i ung alder hvis ikke DREPER DE planeten.

Lenke til kommentar

For å kunne ikke bli fornærmet av denne vidoen så må man

1. Tro på global oppvarming

2. Tror at global oppvarming har katastrofale konsekvenser

3. Ha null sympati for skeptikere

Da vil denne vidoen være morsom, fordi man er så irritert på skeptikerene og man kan argumentere med at de dreper folk ved å ikke være med på kampanjen. Dette viser egentlig dagdrømmende til mange klimahysterikere. Men mesteparten av befolkningen er ikke fullt så overbevist og da fungerer denne kampanjen dårlig. Jeg tror på global oppvarming, men jeg tror ikke den vil ha katasrofale konsekvenser, fordi jeg har aldri sett noen bevis for at dette vil skje. I tilegg kjenner jeg til følelsen av å stå imot propaganda. Dermed sympatiserte jeg med klimaeskeptikerene.

Jeg ble irritert av den læreren som drev å underviste propaganda og lot som om alle som ikke gjorde noe var grusomme mennesker. Dette var før hun drepte noen. Dereter når hun drepte dem, fordi de var uenige så fikk jeg en råtten smak i munnen.

Lenke til kommentar

Herregud, jeg blir så oppgitt!

"Vi" i miljøbevegelsen (vi er langt fra en enhetlig gruppe, det kommer spesielt frem når man ser slike ting :nei: ) sliter allerede nok med å få folk til å innse alvoret, "vi" trenger virkelig ikke at folk som "vi" egentlig er på lag med skyter seg så ettertrykkelig i foten.

Hvordan kunne de tro at dette var en god idé? Det er jo avskyelig, ekkelt og like ignorant som de de tydeligivs har bestemt seg for å kjempe mot.

Håper bare alle her klarer å skille mellom idiotene og de seriøse i miljøbevegelsen, jeg er for eksempel med i Natur & Ungdom, og vi ville aldri gjort noe sånt. En organisasjon er ikke representativ for alle, heldigvis.

• Liker 4
Lenke til kommentar

^

Jo, det er en av hovedtemaene på neste landsmøte tror jeg. :)

Går noen rykter om at sentralt også foreslår en storstilt folkevandring ned til Oslo, slik at det blir lettere å dele bil til jobben og slikt. Det er imidlertidig ikke klarert ennå, så jeg får jeg heller komme tilbake til.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg en som tror at menneskenes forurensning ikke har en merkbar effekt på det globale klimaet, men jeg tar ikke lenger de som sier "save the planet" o.l. seriøst. Planeten har det helt fint. Hvis det er livet vi er opptatt av, så vil det være liv som overlever selv om menneskene dør. Våre forefedre overlevde katastrofer som utryddet 50-90% av alt liv. Faktisk uten masseutryddelsene så hadde ikke vi vært her.

Det er menneskets miljø vi er ute etter å bevare, ikke planetens. Vær i det minste ærlige om det.

Og i det hele tatt å tenke på angrep på mennesker til fordel for miljø er latterlig. La miljøet forsvare seg selv. Blir vi utryddet av ekstremvær så har miljøet vunnet.

Endret av KarlRoger
Lenke til kommentar
Jo, det er en av hovedtemaene på neste landsmøte tror jeg. :)
Selvsagt diskuterer NU ikke de reelle konsekvensene av sine kampsaker, det gjør ingen som lever i en fantasiverden. De er vel den organisasjonen i Norge som går lengst i å omtale bilisme som et "problem som må bekjempes" og som kjemper mest mot utbedring av livsfarlige veier i Norge.

De rødgrønne ligger nærmest deres poltikk med skyhøye bilavgifter som har gitt oss Europas eldste bilpark. Resultatet av gamle biler sammen med Europas dårligste veier er ikke bare at de bak denne politikken har mange liv og mye lidelse på samvittigheten, men bilparken I Norge er også Europas mest forurensende. Her er det virkelig idioti satt i system.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg en som tror at menneskenes forurensning ikke har en merkbar effekt på det globale klimaet, men jeg tar ikke lenger de som sier "save the planet" o.l. seriøst. Planeten har det helt fint. Hvis det er livet vi er opptatt av, så vil det være liv som overlever selv om menneskene dør. Våre forefedre overlevde katastrofer som utryddet 50-90% av alt liv. Faktisk uten masseutryddelsene så hadde ikke vi vært her.

Det er menneskets miljø vi er ute etter å bevare, ikke planetens. Vær i det minste ærlige om det.

Og i det hele tatt å tenke på angrep på mennesker til fordel for miljø er latterlig. La miljøet forsvare seg selv. Blir vi utryddet av ekstremvær så har miljøet vunnet.

Så du trur menneskeheten blir utryddet pga. AGW?

Når tror du dette vil skje da? 50 år? 100 år? 200 år? 500 år? 700 år? 1000 år? Hva er det som vil utrydde menneskene pga. AGW da? Er det vannet som sakte kryper oppover med noen millimeter i året som vi ikke klarer å flykte fra?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Man kan selvfølgelig vær uenig om virkemidlene og oppmerksomheten til miljøforkjemperne, men det er da det er viktigere en noensinne å vite hva fakta man faktisk har å forholde seg til.

Global warming

The scientific consensus is that anthropogenic global warming is occurring.

Global warming controversy

The controversy is significantly more pronounced in the popular media than in the scientific literature, where there is a strong consensus that global surface temperatures have increased in recent decades and that the trend is caused mainly by human-induced emissions of greenhouse gases. No scientific body of national or international standing disagrees with this view, though a few organisations hold non-committal positions.

Scientific opinion on climate change

With the release of the revised statement[93] by the American Association of Petroleum Geologists in 2007, no remaining scientific body of national or international standing is known to reject the basic findings of human influence on recent climate change.

Det finnes kanskje mange meninger om emnet og uenigheter om detaljer men det er det store bildet som er viktigst.

Endret av Feltherre
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mitt store spørsmål er:

Hvor er media? Jeg har ikke sett noe av dette i hverken VG eller Dagbladet. Sprenging av barn, tilbaketrekking av kontroversielle filmklipp, massiv kritikk av reklamekampanje, store globale organisasjoners store feilskritt, osv. dette må vel være godt stoff for tabloidavisene?

Er det et forsøk på å tie det ihjel?

Etter å ha tipset Dagbladet om det så omtaler de det i dag på nett (link). Det spørs om det er så mange i Norge som har sett/hørt om det her enda, for når DB nå omtaler det så har de iallfall ingenting i mot å omtale det og kunne gjort det tidligere. Uansett, innholdet i den videoen er sykt, sykt galt. At det i det heltatt er en større gruppe mennesker som tror noe slikt er gøy er uvirkelig.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg det er ganske arrogant av miljøbevegelen å tro at mennesket kan gjøre noe med en naturlig prosess som har pågått i flere milliarder år. Av informerte skeptikere er det ingen som tviler på klimaendringer. Det hadde vært naivt. Men å tro at de er menneskeskapte blir bare for dumt. Det eneste vi kan ha gjort er å akselerere ting, og i så fall burde vi ikke bruke milliarder av kroner på å prøve å sakte ting ned, men heller bruke de pengene på å være klare for konsekvensene. For de kommer til slutt, uansett om vi mennesker er her til å påvirke de eller ikke.

Lenke til kommentar

Folkens, dere gjør en grandios feil her.

Dette er ikke "miljøbevegelsens" reklamefilm, det er filmer fra noen som kaller seg 10:10 og 350 og whatever.

Det er du som ikke har skjønt. Global oppvarming er en diger konspirasjon fra venstresiden, der alle går i takt og er enige om alt. Denne reklamefilmen er garantert godtkjent fra høyeste hold i den hemmelige verdensregjeringen.

Lenke til kommentar

Folkens, dere gjør en grandios feil her.

Dette er ikke "miljøbevegelsens" reklamefilm, det er filmer fra noen som kaller seg 10:10 og 350 og whatever.

Det er du som ikke har skjønt. Global oppvarming er en diger konspirasjon fra venstresiden, der alle går i takt og er enige om alt. Denne reklamefilmen er garantert godtkjent fra høyeste hold i den hemmelige verdensregjeringen.

Å, men da er det jo helt i orden.

:thumbup:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Noe marginale greier altså? Likevel har de fått støtte fra:

Dag og Tid

EL & IT Forbundet

Fagforbundet

Fjordkraft

Holmenkoll-anlegget

Kaffehuset Friele

Kulturfestivalen UKA i Ås

Lions Norge

Ludens Reklamebyrå

Microsoft

Miljøpartiet De Grønne

Mira Ressurssenter

Norges Epilepsiforbund

Ny Tid

Næringsforeningen i Nittedal

Oslo kommune

Partiet Rødt

Rogalandsavis

Snøhetta

Studentorganisasjonen for Aktivisme og Kunnskap

Utrop

Venstre

Som alle trodde de skulle få gratis grønn profil, men som ikke var klar over at de de støttet i virkeligheten var en terrororganisasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...