ltdata Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Datamaskinen vil ikke starte opp i det hele tatt når jeg slår den på. Det som kommer er en pipelyd som kommer med jevne mellomrom fra selve maskinen. Noen få ganger kommer jeg inn i windows, men da bare for en kort tid før maskinen fryser seg og jeg må skru den av. Når jeg skrur på maskinen reagerer verken skjermen og jeg kommer ikke inn i noen oppstartprosedyre. Av en eller annen grunn er det når jeg har skrudd av strømmen og tatt ut kontaken for en lengre tid at maskinen noen ganger kommer seg inn i windows Forut for dette problemet installerte jeg noen antispywareprogrammer (sikre) kjørte et skan og fant en fil som jeg satte i karantene. etter at maskinen fryste og når jeg kun noen få ganger hadde mulighet til å komme inn i windows slettet jeg alle spywareprogrammer, men maskinen fryste alikevel og kunne ikke starte opp etterpå. Jeg tenkte kanskje den filen jeg satte i karantene var en årsak til maskinklikken? Jeg innstallerte også endel add ons fra firefox, men tviler på at dette er problemet. Maskinen er virusfri og spywarefri, så vidt jeg vet. Avira antivirus. Kan noen hjelpe? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Regner med at hardisken det er noe galt med. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Regner med at hardisken det er noe galt med. og da vil ikke datamaskinen starte opp i det hele tatt? trodde man kom inn i bios eller liknende hvis det "bare" er hardisken som er ødelagt. jeg har 3 disker i pcen Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hmm, leste litt feil. Mulig det er vifta som er litt sliten. Har du prøvd å fjerne støv som er i kabinettet? Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Hmm, leste litt feil. Mulig det er vifta som er litt sliten. Har du prøvd å fjerne støv som er i kabinettet? hmm vifta har jeg byttet ut en gang og har en veldig sterk og god vifte nå. tviler på at den er gåen. har hatt åpent kabinett når jeg skrudde på en gang og vifta gikk fint, men jeg kan sjekke litt der. noen andre forslag til hva som kan være galt? er det et hardwareproblem? Betyr ikke den pipelyden som kommer med jevne mellomrom noe? hørt det er en slags kode om hva som kan være feil Endret 3. oktober 2010 av ltdata Lenke til kommentar
syntEltric Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Den pipelyden som kommer når du starter opp er en kode som forteller deg hva som er feil. Se i manualen til hovedkortet; BIOS eror beep codes. Eller bruk google. Det kan være forskjellige koder for hver produsent. her er litt info: http://pcsupport.about.com/od/nonworkingcomponent/ht/beepcodestb.htm Endret 3. oktober 2010 av digitalplacebo Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Vanskelig å si uten å være der, men er viftene korrekt installert, sjekk temp på bios og eventueller advarsler på bios. Vanlig at maskinen skrur seg av om det blir for varmt. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Vanskelig å si uten å være der, men er viftene korrekt installert, sjekk temp på bios og eventueller advarsler på bios. Vanlig at maskinen skrur seg av om det blir for varmt. blåbær, jeg kommer ikke inn i bios! Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Skjekk at RAM-brikkene står skikkelig i. Uansett burde du kunne komme inn i bios. Rart. EDIT: Teste med en annen harddisk (med windows på)? Funker ikke det, er det sansynligvis hardware-feil. Endret 3. oktober 2010 av Vaffeltryne Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 jeg må sjekke ut den bios pipelyden som kommer fra pcen. det er ca 1 sek med piping og 1 sek pause non stop Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Høres ut som feil på minnet ja. Prøv å ta ut minnebrikkene og sett dem inn igjen, evt. prøv å starte opp med bare en brikke (og hvis det igjen ikke funker, bytt brikke). Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 jeg må sjekke ut den bios pipelyden som kommer fra pcen. det er ca 1 sek med piping og 1 sek pause non stop Packard bell M2N-NVM Chipset NVIDIA Geforce 6150 Southbridge nForce 410/430 MCP dette er hovedkortet mitt. hadde noen giddet å sjekke? sitter på lånt pc som må gis tilbake snart. takk Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Så lenge du ikke kan beskrive pipelydene kan vi ikke sjekke noe som helst. Hvordan er de. Lange korte og hvor mange og i hvilken rekkefølge. Alt dette betyr noe. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 det er ca 1 sek med piping og 1 sek pause non stop Er det noe i veien med denne beskrivelsen? Jeg for min del synes den er fullstendig utvetydig. Og den indikerer minnefeil. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 ok minnet skal sjekkes. kommer med mer info senere Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 har nå tatt ut minnet og satt det inn igjen samt blåst masse støv fra pcen. Så langt funker den knirkefritt! takk for hjelpen. håper problemet er løst nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå