Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

sannsynligvis et alvorlig problem!

Anbefalte innlegg

Datamaskinen vil ikke starte opp i det hele tatt når jeg slår den på. Det som kommer er en pipelyd som kommer med jevne mellomrom fra selve maskinen. Noen få ganger kommer jeg inn i windows, men da bare for en kort tid før maskinen fryser seg og jeg må skru den av. Når jeg skrur på maskinen reagerer verken skjermen og jeg kommer ikke inn i noen oppstartprosedyre.

Av en eller annen grunn er det når jeg har skrudd av strømmen og tatt ut kontaken for en lengre tid at maskinen noen ganger kommer seg inn i windows

Forut for dette problemet installerte jeg noen antispywareprogrammer (sikre)

kjørte et skan og fant en fil som jeg satte i karantene. etter at maskinen fryste og når jeg kun noen få ganger hadde mulighet til å komme inn i windows slettet jeg alle spywareprogrammer, men maskinen fryste alikevel og kunne ikke starte opp etterpå.

Jeg tenkte kanskje den filen jeg satte i karantene var en årsak til maskinklikken?

Jeg innstallerte også endel add ons fra firefox, men tviler på at dette er problemet.

Maskinen er virusfri og spywarefri, så vidt jeg vet. Avira antivirus.

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, leste litt feil. Mulig det er vifta som er litt sliten. Har du prøvd å fjerne støv som er i kabinettet?

hmm vifta har jeg byttet ut en gang og har en veldig sterk og god vifte nå. tviler på at den er gåen. har hatt åpent kabinett når jeg skrudde på en gang og vifta gikk fint, men jeg kan sjekke litt der. noen andre forslag til hva som kan være galt? er det et hardwareproblem?

Betyr ikke den pipelyden som kommer med jevne mellomrom noe? hørt det er en slags kode om hva som kan være feil

Endret av ltdata
Lenke til kommentar

jeg må sjekke ut den bios pipelyden som kommer fra pcen. det er ca 1 sek med piping og 1 sek pause non stop

Packard bell

M2N-NVM

Chipset NVIDIA Geforce 6150

Southbridge nForce 410/430 MCP

dette er hovedkortet mitt. hadde noen giddet å sjekke? sitter på lånt pc som må gis tilbake snart. takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...