panzermann Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 For en ukes tid siden installerte jeg ny harddisk på min HP 6715b. Jeg installerte også Linux Mint 9 i 32 bit versjon. Systemet fungerer fortreffelig..... men jeg får ikke det trådløse nettverket til å fungere. Det kommer ikke opp i oversikten over nett-tilkoblinger, ikonet for trådløst på maskinen lyser heller ikke og responderer ikke når jeg trykker på det. Det som er så rart er at det fungerte når jeg prøvde Mint fra cd.... Kabelnettverket funker forøvrig perfekt (skriver på maskinen nå). Vel, jeg har prøvd å gå inn via Administration>hardware drivers og det viser ingenting, bare en beskjed om at det er "no proprietary drivers are used on this system".Det som er så rart er at jeg første kvelden jeg brukte det fikk opp to tilgjengelige drivere som het noe med broadcom. Klikket på aktiver på den øverste. I dag er det ikke noe der. Klikker på nettverksikonet. Ingen verdens ting om trådløst der heller. Infoen om systemet i "system profiler" sier noe om "Network Interfaces lo 0,01MiB 0,01MiB 127.0.0.1 eth0 271,39MiB 19,38MiB 84.215.74.36". Har gått inn via pakkebrønnen og installert bl.a.noe som heter "broadcom-sta-source". Men ikke noe av dette kommer opp i "hardware drivers". Mildt sagt irriterende... Linux mint er et fint system, men dette styret her gjør meg ganske fortvilet. Jeg er avhengig av å bruke maskinen på farten, og slik det er nå, er det uaktuelt... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
panzermann Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Vet dere hva: det løste seg! Jeg googlet "wireless button problem on compaq 6715b". Da fant jeg ut at det gikk an å prøve på å gå inn på boot-menyen under oppstart (bios?) og trykke "return to default". Jeg gjorde det, maskinen bootet..... og VIPS: der var det trådløst nettverk! :-D Men spør ikke meg hva som har skjedd. Jeg har ikke rørt noe som helst i bios før dette. Det er vel en av de mange mysteriene i dataverdenen som man aldri vil skjønne...... :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå