fjbbratt Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Jeg er nylig blitt arbeidsledig. Jeg sa opp min tidligere jobb. Dermed er det ca 8 uker til jeg vil motta dagpenger. Jeg ble nylig sykemeldt (etter oppsigelsen). Har jeg da krav på sykepenger fra NAV eller sosialen? jeg er jo forhindret fra å ta meg nytt arbeid så lenge jeg er sykemeldt. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Du kan få sykepenger mens ventetid opptjenes, jfr. folketrygdloven § 8-49. I denne situasjonen er det snakk om forlenget ventetid, men jeg vil anta at det samme gjelder. For å få sykepenger uten å være i arbeid på sykmeldingstidspunktet må du fylle vilkårene i folketrygdloven § 8-47. Hovedvilkåret er at du må ha vært arbeidsløs i mindre enn en måned på sykemeldingstidspunktet. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 De som er underlagt forlenget ventetid etter $4-10 har ikke rett på sykepenger etter $8-49. Sistnevnte gjelder kun 4-9. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå