Gå til innhold

Skrivebeskyttet microSd kort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv med en microSD-adapter hvis du har og sett denne i "unlock". Alternativt så kan man gjøre endringer i registeret i Windows men det kan vi komme tilbake til.

microsd-adapter.jpg

jeg har ikke en microSD adapter, så dette Windows tipset ditt vil jeg gjerne høre om..

Lenke til kommentar

Dette var noe jeg fant på nettet via Google, å endre ting i registeret er på eget ansvar:

• - Start > Run > type ‘regedit’ (without the speachmarks) > Enter

• - Single-click on ‘My Computer’ > File > Export > save it to the Desktop (Always best to have a backup!!)

• - Go to the following: My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies

• - Double click on the string ‘WriteProtect’ and change the ‘Value Data’ box to ‘0’

• - Then: File > Export > save somewhere useful as something like ‘StorageDevicePolicies001.reg’

• - You also need to do this for the strings in any folders called ‘ControlSet***’ (* = any Digit, i.e. 001, 002) – for example: Everything is the same, just change ‘CurrentControlSet’ to ‘ControlSet***’, i.e. My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\StorageDevicePolicies

• - Save these to the same place as before as ‘StorageDevicePolicies00*’

• - Restart computer

Håper dette fikser problemet ditt med skrivebeskyttet kort. Kan dog være at det er din telefon som setter denne begrensningen og da er det enkleste å få seg ett adapter. Koster ca. 10 kroner med frakt fra DealExtreme hvis du har tid å vente rundt 14 dager.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk samme problemet for andre gang på min desire. Har ikke orka å fikse dette problemet enda, forrige gang så tok jeg ut kortet, satt det inn i adapter og reformaterte hele greia.

Jeg aner ikke hvorfor min desire gjør dette, men det kan kanskje være meg som er slapp med å løse ut disken på forsvarlig måte.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...