anura84 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 etter å ha koblet min desire til pcn for å ordne litt musikk, har minnekortet funnet ut at det skal være skrivebeskyttet, hva vil dette si, og er det noe jeg kan gjøre for å ordne opp i problemet? Eller må jeg kjøpe nytt SD kort? Lenke til kommentar
Jove Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Ta ut minnekortet. Se etter en liten fysisk knapp på den ene langsiden av kortet. Det står ofte Lock på den. Skyv denne ned og prøv igjen. Lenke til kommentar
anura84 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Ta ut minnekortet. Se etter en liten fysisk knapp på den ene langsiden av kortet. Det står ofte Lock på den. Skyv denne ned og prøv igjen. det er ingen fysisk knapp på minnekortet..andre tips? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Prøv med en microSD-adapter hvis du har og sett denne i "unlock". Alternativt så kan man gjøre endringer i registeret i Windows men det kan vi komme tilbake til. Lenke til kommentar
anura84 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Prøv med en microSD-adapter hvis du har og sett denne i "unlock". Alternativt så kan man gjøre endringer i registeret i Windows men det kan vi komme tilbake til. jeg har ikke en microSD adapter, så dette Windows tipset ditt vil jeg gjerne høre om.. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Dette var noe jeg fant på nettet via Google, å endre ting i registeret er på eget ansvar: - Start > Run > type ‘regedit’ (without the speachmarks) > Enter - Single-click on ‘My Computer’ > File > Export > save it to the Desktop (Always best to have a backup!!) - Go to the following: My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies - Double click on the string ‘WriteProtect’ and change the ‘Value Data’ box to ‘0’ - Then: File > Export > save somewhere useful as something like ‘StorageDevicePolicies001.reg’ - You also need to do this for the strings in any folders called ‘ControlSet***’ (* = any Digit, i.e. 001, 002) – for example: Everything is the same, just change ‘CurrentControlSet’ to ‘ControlSet***’, i.e. My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\StorageDevicePolicies - Save these to the same place as before as ‘StorageDevicePolicies00*’ - Restart computer Håper dette fikser problemet ditt med skrivebeskyttet kort. Kan dog være at det er din telefon som setter denne begrensningen og da er det enkleste å få seg ett adapter. Koster ca. 10 kroner med frakt fra DealExtreme hvis du har tid å vente rundt 14 dager. Lenke til kommentar
anura84 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 takk, tror jeg bare køper meg en adapter, virker litt småskummelt å gjøre endringer i registeret.. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Kr. 99,- hos Elkjop: http://www.elkjop.no/product/telefoni-gps/mobiltilbehor/SDMICROREAD/sandisk-micro-minnekortleser Lenke til kommentar
geiran Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Kr. 99,- hos Elkjop: http://www.elkjop.no/product/telefoni-gps/mobiltilbehor/SDMICROREAD/sandisk-micro-minnekortleser Jeg har faktisk samme problemet for andre gang på min desire. Har ikke orka å fikse dette problemet enda, forrige gang så tok jeg ut kortet, satt det inn i adapter og reformaterte hele greia. Jeg aner ikke hvorfor min desire gjør dette, men det kan kanskje være meg som er slapp med å løse ut disken på forsvarlig måte. Lenke til kommentar
Freakwens Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Har akkorat samme problem med min wildfire.. Må vel prøve denne adapteren da Lenke til kommentar
teitur Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Er det ikke mulig å kopiere ut alt på minnekortet, formatere det og deretter legge alt tilbake? Lenge siden jeg hørte om dette problemet nå, men mener det også kunne være et tegn på at det var noe fysisk feil med minnekortet. Lenke til kommentar
Freakwens Skrevet 14. januar 2012 Del Skrevet 14. januar 2012 Får ikke verken ta bilder eller se bilder på telefonen. Når jeg kobler til pc'en så kan jeg heller ikke åpne diskstasjonen. Noen sier at minnekortet er ødelagt og man må kjøpe nytt, men det er jo elendig når minnekortet er så lite brukt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå