Gå til innhold

Hjelp til valg av hjemmekinoreceiver

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe disse høytalerne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590141

Så vidt jeg ser så trenger jeg en receiver. Så langt står valget mellom to stk:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594835

eller

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=457642

Mitt bruk:

Stort sett film. Musikk er også et must.

Hva er koblet til:

Mediespiller (Lacinema Mini)

PC

Eventuelt spillkonsoll

Har en del spørsmål:

1. 7-kanals. Betyr dette at man har mulighet å koble til 7 høytalere?

2. Hvilken av de to receiverne er best for mitt bruk og hvorfor?

3. Holder de receiverne jeg har valgt ut til mitt bruk? Burde jeg gå ned i prisklasse?

Som dere kanskje skjønner så er jeg ikke den skarpeste på hifi så gjerne svar utfyllende dersom du har mulighet;)

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale deg å gå for førstnevnte (altså, 608 contra 607) da den støtter hdmi 1.4, i tillegg så er den generelt en oppdatert versjon av 607. 608 er årets modell, 607 er fjorårets.

Når det gjelder det du spør om:

1. Jeg tror begge støtter 7.1 (608 har 7.2, dvs støtte for 7 kanaler og 2 subwoofere, tror jeg?). Hvis du ikke har subwoofer, rutes dette automatisk til fronthøyttalerne hvis de er satt som "large".

2. 608 definitift etter min mening. Alternativt er å gå for 508 istedet, den er billigere men også en del mindre enn 608. Jeg har 508 selv.

3. De er helt OK. Jeg vet at Yamaha har noe lignende til omtrent samme pris. Så det er mer en smakssak, om enn de kanskje har en funksjon den andre ikke har og omvendt.

Ps. Den automatiske romkorreksjonen til onkyoen fungere kun hvis du har 7.1 høyttaleroppsett, støtter ikke 5.1 som jeg bruker for tiden.

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar

Ps. Den automatiske romkorreksjonen til onkyoen fungere kun hvis du har 7.1 høyttaleroppsett, støtter ikke 5.1 som jeg bruker for tiden.

Det hørtes merkelig ut. Jeg har 607 og den klarer det med et 5.0 oppsett.

Funker ikke hos meg. 508'ern viser bildet og testen går igjennom, men etterpå vises feilmelding om at jeg ikke har nok høyttalere. Kjører 5.0 sånt sett jeg også (senter, front og surround, ingen sub).

Lenke til kommentar

Det hørtes merkelig ut. Jeg har 607 og den klarer det med et 5.0 oppsett.

Funker ikke hos meg. 508'ern viser bildet og testen går igjennom, men etterpå vises feilmelding om at jeg ikke har nok høyttalere. Kjører 5.0 sånt sett jeg også (senter, front og surround, ingen sub).

Bruker du 'Surround Back' inngangene? I så fall prøv å bytte til 'Surround'.

Jeg fikk også en feilmelding ála din, men da måtte jeg bruke 'Surround' inngangene, så funka det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...