hlnd Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Hei, Noen som veit om en måte å finne navnet til ei .php-fil inne i php-fila? har et sett filer a.php b.php c.php import/a.php import/b.php import/c.php og vil ha en kodesnutt som kan importere dokumenter som heter det samme i undermappa til dokumentet i hovedmappa a.php <?php echo include 'import/a.php'; ?> men at jeg kan bruke samme kodesnutt for alle filene. Noen tips? Takk på forhånd (Antar at jeg egentlig "skulle" ha brukt SQL til å oppbevare koden, men vil ha det lett tilgjengelig og har enda mindre erfaring med SQL enn jeg har med PHP.) En liten sak til. blablabla <?php echo include 'import/a.php' ?> blablabla gir blablabla <innhold i import/a.php>1 blablabla Noen idé om hvorfor 1-tallet dukka opp og hvordan å fjerne det? Endret 2. oktober 2010 av Bl4cKnD Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Til det siste fikser a.php $innhold = include "import/a.php"; $innhold = substr($innhold,0,-1); echo $innhold; saken. Holder fremdeles på med å få det første til å funke. Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Der. Legger det til om noen andre lurer på det samme. <?php $fil = basename(__FILE__); $fil_rel = "import/innhold_" . $fil; $innhold = include $fil_rel; $innhold = substr($innhold,0,-1); echo $innhold; ?> Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hva i allverden har substr med problemet hans å gjøre? Grunnen til at du fikk et 1 tall er fordi du brukte echo. <?php $fil = basename(__FILE__); $fil_rel = "import/innhold_" . $fil; include $fil_rel; ?> Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Hva i allverden har substr med problemet hans å gjøre? Grunnen til at du fikk et 1 tall er fordi du brukte echo. Forresten jeg som har skrevet alle innlegga over^^ Har endra litt mer nå, bruker <?php $fil = basename(__FILE__); $fil_rel = "import/innhold_" . $fil; $innhold = file_get_contents("$fil_rel",FILE_USE_INCLUDE_PATH); ?> ... diverse html ... <?php echo $innhold ?> Hvis noe faktisk skal vises til nettleseren, må jeg nesten bruke echo. Poenget er at jeg vil ha innholdet helt separat fra side med struktur, etc. så det kan oppdateres uavhengig av hverandre. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Man bruker ikke echo på include, trust me Men skal du vise innholdet, eller inkludere koden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå