Celestica Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Hvor lang tid tar det ca. før man får svar fra mattilsynet? Det er et par ørkenrotter som skal hentes. Lenke til kommentar
Lekr Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hvor lang tid tar det ca. før man får svar fra mattilsynet? Det er et par ørkenrotter som skal hentes. Jeg gjetter på alt mellom 2 min og aldri. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Søknadsprosedyrer og forvaltningspraksis Søk i god tid før innførsel. For å innføre burfugl, kanin, gnager, kreves det en særskilt tillatelse fra Mattilsynet. Alle søknader om innførsel av dyr gjøres nå i Mattilsynets Skjematjenester. Se lenke til denne siden i høyre spalte. Ved behov for hjelp med utfylling av den elektroniske søknaden, ring 06040. Søknader om innførsel fra andre land enn de som er nevnt over eller om innførsel eksotiske dyr, blir normalt ikke innvilget. Ønsker du likevel å søke om det, skal du ikke benytte de ferdige skjemaene men skrive søknaden i eget brev/telefaks/e-post. Søknaden bør minst inneholde følgende opplysninger: eierens navn og adresse antall dyr artsnavn (norsk og latin) landet dyret/dyrene skal innføres fra stedet i Norge dyret/dyrene skal innføres til (adresse hvis annen enn eierens) om søknaden gjelder permanent innførsel, midlertidig innførsel eller tilbakeføring. begrunnelse for hvorfor dyret/dyrene ønskes innført til Norge. Søknaden sendes til: Mattilsynet Felles Postmottak Postboks 383 2381 Brumunddal Telefaks: +47 23 21 68 0, e-post: [email protected] Kilde: http://www.mattilsyn..._og_kanin_66360 Om man har vært borti slike offentlige søknadsprosesser før så vet man godt at det fort tar minst noen uker før ting begynner å skje. Legge spesielt merke til linje 2 i sitatet. Hvorfor skal du importere ørkenrotter fra sverige? Endret 3. oktober 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Takk for svar. Skal impotere fra sverige pga. jeg ikke finner fargene jeg vil ha i Norge.. Endret 3. oktober 2010 av Nochan Lenke til kommentar
Celestica Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Ringte mattilsynet idag og hørte om det er en snarvei, kunne komme til kontoret deres imorgen og levere søknadtingen så får de fiksa det imorgen eller om noen dager. http://opossums.zoomin.se/index/100714.html Skal hente tornados Granit og tornados Kummin på lørdag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå