blackstar2000 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Jeg har tenkt å kjøpe et nye hodetelefoner, og har lest mye rundt på forumet og diverse tester etc, men synes det er vanskelig å finne frem i "jungelen" av hodetelefoner. Mine kriterier er: - pris: ca 1500 - 3000. - "god" lyd, dvs et klart lydbilde. Hører mye på rock og electronica. - Kommer til å bruke disse en del hjemme (til PC og CD-spiller), men også til MP3-spiller. De må altså kunne drives av en bærbar spiller. - God støyisolasjon, men trenger ikke ha noisecancelling system. - Må være komfortable. - De skal være lukkede Har sett litt på BOSE Quietcomfort 15 og Sennheiser PXC-450. Disse har etter det jeg har forstått god noisecancelling, men har fått inntrykk av at dette går litt på bekostning av lyden. Stemmer dette? Hvordan er disse i forhold til hverandre? Takker for svar!=) Endret 2. oktober 2010 av blackstar2000 Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Min erfaring er at aktiv NC alltid går ut over lydkvaliteten. Har selv QC 2 og jeg bruker dem KUN på (fly)reise. I stedet for QC15 og PXC-450 bør du sjekke ut AKG K172HD og K272HD, Sennheiser HD280Pro og HD 25-1-II, Beyerdynamic DT770 (consumer edition og pro hvis du liker mye bass), Denon D-510 og D-1100, Audio Technica ATH-M50, Shure SRH440, SRH840 og SRH750DJ, etc... Endret 2. oktober 2010 av bar1 Lenke til kommentar
blackstar2000 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Min erfaring er at aktiv NC alltid går ut over lydkvaliteten. Har selv QC 2 og jeg bruker dem KUN på (fly)reise. I stedet for QC15 og PXC-450 bør du sjekke ut AKG K172HD og K272HD, Sennheiser HD280Pro og HD 25-1-II, Beyerdynamic DT770 (consumer edition og pro hvis du liker mye bass), Denon D-510 og D-1100, Audio Technica ATH-M50, Shure SRH440, SRH840 og SRH750DJ, etc... Takk for svar! Har gode erfaringer med AKG K518DJ, og har igrunn lyst på denne lyden men i en lukket type. Har lest en del om AKG K272HD, og er det mulig å drive disse med en Ipod etc? Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) ...Har gode erfaringer med AKG K518DJ, og har igrunn lyst på denne lyden men i en lukket type. Har lest en del om AKG K272HD, og er det mulig å drive disse med en Ipod etc? K172HD og K272HD går dårlig direkte fra Ipod... Sennheiser HD-25 1 II har en lydsignatur ikke helt ulik K518DJ, og mye mer komfortable. Endret 3. oktober 2010 av bar1 Lenke til kommentar
blackstar2000 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 ...Har gode erfaringer med AKG K518DJ, og har igrunn lyst på denne lyden men i en lukket type. Har lest en del om AKG K272HD, og er det mulig å drive disse med en Ipod etc? K172HD og K272HD går dårlig direkte fra Ipod... Prøv Sennheiser HD-25 1 II som har en lydsignatur ikke helt ulik K518DJ, og mye mer komfortable. Ser at Sennheiserene der er supraaurale varianter, men ønsker helst lukkede med god støyisolasjon. Jeg har prøvd Denon AH-D2000 og likte lyden, men de dempet ikke støy i det hele tatt. Lurer på om Denon AH-D1100 har bedre støyisolasjon? Og hvordan er disse klokkene opp mot hverandre? Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Ja HD-25 1 II ligger på øret og er lukket. Demper mye støy. Denon AH-D2000 demper veldig lite støy, bør ha egen forsterker for å yte sitt beste og er ikke portable. Hvilken type musikk hører du på? Er lettere å gi anbefalinger hvis man vet om det er til klassisk eller r&b Endret 3. oktober 2010 av bar1 Lenke til kommentar
blackstar2000 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Hører mye på rock og blues, evt litt electronica. Går mye i Radiohead, ratatat, pink floyd, Led zep, Deep purple etc. Setter pris på engasjementet ! Lenke til kommentar
bar1 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Ikke noe problem det Er "tvunget" til inne-aktiviteter denne helgen så... Har du mulighet til å prøvelytte Audio Technica ATH-M50? Er "allrounderen" av de jeg har nevnt, er solide, portable, har bra støydemping og drives lett av en Ipod. Se denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1230390 Endret 3. oktober 2010 av bar1 Lenke til kommentar
blackstar2000 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Hvordan er det med beyerdynamic DT770 og ipodbruk? Disse ser bra ut, vet du om det er mulig å få kjøpt disse i en butikk i Norge? Lenke til kommentar
Espyy Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hvordan er det med beyerdynamic DT770 og ipodbruk? Disse ser bra ut, vet du om det er mulig å få kjøpt disse i en butikk i Norge? http://www.hardware.no/artikler/seks_hodetelefoner/40114/3 Se på infoen til høyre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Beyerdynamic DT770! Nå har ikke jeg ipod (apple er fy!), men headsettet fungerer ypperlig på min htc hero! God bass, god gjenngivelse av alle lyder, og det gir en naturlig og fantastisk lyd! Lenke til kommentar
blackstar2000 Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Beyerdynamic DT770! Nå har ikke jeg ipod (apple er fy!), men headsettet fungerer ypperlig på min htc hero! God bass, god gjenngivelse av alle lyder, og det gir en naturlig og fantastisk lyd! Ja har sett litt på disse, ser bra ut til mitt bruk! Har forstått det slik at 32ohms utgaven kan lett drives av en bærbar spiller? Finnes det noen butikker i Norge som selger disse over disk slik at det er mulig å prøve dem før jeg kjøper? Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Det er litt vanskelig å svare på uten å vite hvor du bor, men hvis det tilfeldigvis skulle være i Bergen eller omegn kan du besøke Musik Magazinet, som selger DT 770 Pro "over disk". Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Har ikke så mye peiling, men Soundgarden har AKG K701 nedsatt fra 4.500 til 2.000, det er jo er relativt bra tilbud LINK! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Beyerdynamic DT770! Nå har ikke jeg ipod (apple er fy!), men headsettet fungerer ypperlig på min htc hero! God bass, god gjenngivelse av alle lyder, og det gir en naturlig og fantastisk lyd! Ja har sett litt på disse, ser bra ut til mitt bruk! Har forstått det slik at 32ohms utgaven kan lett drives av en bærbar spiller? Finnes det noen butikker i Norge som selger disse over disk slik at det er mulig å prøve dem før jeg kjøper? Jeg har 32ohm, og det går veldig fint. Aldri hatt problemer med noe, selvom lyden ikke kaan skrues så ekstremt høyt opp (men mer enn høyt nok for mitt bruk!). Det andre vet jeg ikke, men de blir brukt av så godt som alle produksjoner innen tv og lyd, så du kan jo bare finne et studio og gå innom og si du gjerne vil se på utstyret deres? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå