ps4 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Lurte på hvor mye man kan overklokke CPU med stock kjøler. Ønsker ikke å risikere noe, men fått inntrykk av at man har en del å gå på. Skal ikke overklokke grafikkortet og har ingen andre vifter/kjølere enn det som fulgte med kabinett, cpu og grafikkort. Har dette oppsettet: Cooler Master 690 II Advanced Miditower ASUS P6T DELUXE V2 Intel Core i7 950 Gigabyte GeForce GTX 460 Corsair XMS3 DDR3 1600 MHz 6 GB Corsair TX 650 Watt Endret 2. oktober 2010 av ps4 Lenke til kommentar
War Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Er det ikke bare å sette igang? Øk BCLK om rammen er god nok til å parallellklokkes pga den interne minnekontrolleren i cpu. Siden kjøleren dekker 75% av cpu-flaten tipper jeg du vil nå 90C fort under load. Du burde også slå av turbo i bios. Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Vet ikke, jeg har i5-760 (2.8 ordinært), og også XMS-1600 CL8minne fra Corsair. Samme skjermkort har jeg også (såfremt du har 1GB-OC). Jeg har gjort noen erfaringer som kanskje er relevante for deg. Er helt i startfasen jeg og, så fint om andre også kan komme med innspill. Jeg har, dvs det må ha vært egentlig et program som gjorde det for meg, men BCLK er i alle fall økt til 166mhz. Selv økte jeg etterpå multiplier til 20 (den var blitt redusert til 18). Nå går prosessoren fint på 3.2 Ghz. Dette gav iallefall utslag på windows opplevelsindex. Trolig kan du gjøre en tilsvarende økning av din BCLK (Basic clock). Minnet mitt fungerer sånn at det må være en "turbo mode" ("profile 1) eller noe sånt som må være påslått før de opplyste specsene er gjeldende. Men det er kanskje like greit, leste nemlig en plass at du gjerne kan klokke NED minnet, fordi du tar det igjen på å høyne BCLK som virker på alle systemelementene (utenom skjermkort?). Om du ikke skal overbelaste minnet eller gjøre deg avhengig av en høy spenning. Jeg har det likevel på nå, maskina virker stabil. (Noen som vet om jeg risikerer å slite på minnet likevel? Kjører på 1.65V) Skjermkort - her må vi vel bruke rivatuner. Har ikke helt satt meg inn i det enda. Men foreløpig duger jo skjermkortet til de fleste spill på high. Endret 2. oktober 2010 av trygvan Lenke til kommentar
War Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 1,65v skader ikke rammen. Rammen klokker seg opp sammen med cpu, blir den for høy så senk multien til rammen. Skal du bare klokke litt så setter man lett 3,6 til 3,8 kun ved å øke BCLK. Derifra og opp må man kanskje slå av HT og øke cpu volt osv. Men da skrur man alt ned og klokker en og en ting for å finne maks for å så sette alt slik. Det kan ta mange timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå