siggivara Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Jeg prøver å flytte verdien i en c-variabel inn i esp for så å gjøre et absolutt hopp til minneaddressen inneholdt i en annen c-variabel. // Dette er deklarasjonen av c-variablene int userstack = current_running->user_stack; int location = current_running->LOCATION; // Her er det jeg vil gjøre i inline-assembly __asm__ volatile ("movl userstack, %esp"); __asm__ volatile ("ljmp $0x0000, location"); Eksempelet over er det jeg har forsøkt til nå, men det fungerer ikke. Når jeg kompilerer får jeg bare feilene: Error: suffix or operands invalid for ljmp" og "undefined reference to `userstack'". Så nå sitter jeg her og skjønner ikke hvordan jeg skal få dette her til. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Er vel inf3151? Dette ble jo gjennomgått i gruppetimen. Er linket til denne guiden på semestersiden: http://www.ibiblio.o...mbly-HOWTO.html edit: Angående long jump: I P2 kjører kjernen i protected mode. Endret 3. oktober 2010 av peterbb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå