fcuk_IT Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Fikk en morsom combo i posten i dag. ISO 1600, ingen NR Selektiv NR, ikke støyreduksjon i de skarpe områdene Endret 2. oktober 2010 av fcuk_IT Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Så meget bra ut på 1600. Gruser min 40D hvertfall Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 fcuk it : har ikke du en D700 og ? Gidder du legge ut ett bilder av objektivet på den ? Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 fcuk it : har ikke du en D700 og ? Gidder du legge ut ett bilder av objektivet på den ? Jeg hadde et D700 Men det ligger vel i kortene at et nytt kommer snart. Lenke til kommentar
Tvetefoto Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 fcuk it : har ikke du en D700 og ? Gidder du legge ut ett bilder av objektivet på den ? Jeg hadde et D700 Men det ligger vel i kortene at et nytt kommer snart. Kommer nok ingen ny D700 før om ca 1/2 år :-) Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 Kommer nok ingen ny D700 før om ca 1/2 år :-) Nå legger du ord i munnen på meg: Et nytt D700, er et innpakket D700. En erstatter håper jeg får et annet navn enn "D700". Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Imponerende liten tass av et kamerahus. Objektivet som henger på virker også som snacks. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Her er ett på ISO2800, igjen, null NR Er sånn smått imponert av dette lille billigkameraet. Lenke til kommentar
Skrekkugle Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Flotte bilder! Ser det blir litt støy når jeg stirrer ekstra nøye der det burde finnes støy. Er dette på grunn av de relativt høye ISO'ene? Er det vanlig og benytte såpass høye ISO verdier? Lenke til kommentar
picatta Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Er nok ikke vanlig å bruke såpass høye ISO verdier, da kvaliteten vanligvis er nærmest ubrukelig. Men jeg ble overrasket, nærmest sjalu når jeg så hvor lite støy det er på bildene. Lenke til kommentar
nie Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Her er ett på ISO2800, igjen, null NR Er sånn smått imponert av dette lille billigkameraet. Ser ikke så verst ut dette. Er likevel lett å bli lurt av isoegenskapene når bildet er såpass lyst som dette ISO2800-bildet. Har du mulighet for å få tatt et bilde som stiller kameraets ISO-egenskaper på litt større prøve? (mer dunkel belysning, flere/større mørke partier) Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2010 Flotte bilder! Ser det blir litt støy når jeg stirrer ekstra nøye der det burde finnes støy. Er dette på grunn av de relativt høye ISO'ene? Er det vanlig og benytte såpass høye ISO verdier? Grunnen til at ISO ble så høy, var at jeg hadde satt AutoISO til 1/125s - dermed dyttet kamera ISO opp etterhvert som jeg lukket blenderen. Egentlig var jeg ute etter å se på bokeh i dette tilfellet. Men, sånn sett, hadde dette vært en setting hvor jeg tok bilde av noe med puls, så hadde fort ISO endt opp på dette nivået om jeg samtidig ville hatt såpass liten blenderåpning (eller at det var mørkere). Ser ikke så verst ut dette.Er likevel lett å bli lurt av isoegenskapene når bildet er såpass lyst som dette ISO2800-bildet. Har du mulighet for å få tatt et bilde som stiller kameraets ISO-egenskaper på litt større prøve? (mer dunkel belysning, flere/større mørke partier) Det skal jeg prøve å få gjort - må bare finne en passende setting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå