Zivole Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Heisann, da var jeg tilbake med ett nytt emne, da jeg ikke finner den originale jeg opprettet. Jeg skal vannkjøle for å reduserer støy, temperatur og for å overclocke. Uansett så er jeg ikke sikker på om jeg skal kjøle GPU'en enda, da jeg sannsynligvis kommer til å bytte ut når 6000 serien kommer, og 5970 har dyre blokker! Så her er innmaten min: Corsair Obsidian 800D Gigabyte GA-790FXTA-UD5 AMD Phenom II X4 955 4 gig ram (husker ikke merke) Powercolor radeon 5970 Corsair HX 750 Intel x25-m WD caviar green 1tb 1 stk dritt dvd drive i sølv (passer ikke i det hele tatt, men prioriteringer vet dere) Jeg har i utganspunktet tenkt å kjøle CPU, for så å utvide til GPU senere. Til det har jeg komt opp med dette oppsettet her: Klikk på meg! Vil alt dette passe sammen? Synes dere at jeg burde bruke vifter på begge sider av radiatoren? Jeg håper at 3 stk er nok til GPU + CPU, men kjøper 6 om nødvendig. Tips, endringer og all form for hjelp tas imot med takk Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Heisann, da var jeg tilbake med ett nytt emne, da jeg ikke finner den originale jeg opprettet. Jeg skal vannkjøle for å reduserer støy, temperatur og for å overclocke. Uansett så er jeg ikke sikker på om jeg skal kjøle GPU'en enda, da jeg sannsynligvis kommer til å bytte ut når 6000 serien kommer, og 5970 har dyre blokker! Så her er innmaten min: Corsair Obsidian 800D Gigabyte GA-790FXTA-UD5 AMD Phenom II X4 955 4 gig ram (husker ikke merke) Powercolor radeon 5970 Corsair HX 750 Intel x25-m WD caviar green 1tb 1 stk dritt dvd drive i sølv (passer ikke i det hele tatt, men prioriteringer vet dere) Jeg har i utganspunktet tenkt å kjøle CPU, for så å utvide til GPU senere. Til det har jeg komt opp med dette oppsettet her: Klikk på meg! Vil alt dette passe sammen? Synes dere at jeg burde bruke vifter på begge sider av radiatoren? Jeg håper at 3 stk er nok til GPU + CPU, men kjøper 6 om nødvendig. Tips, endringer og all form for hjelp tas imot med takk Hmmm du skriver først at du ønsker å redusere støy og spør deretter om å kjøre vifter på radiator i push&pull vifter på begge sider... om radiatoren ikke er kraftig nok til å kunne kjøle med vifter på kun en side så er det bedre å skaffe en radiator til for å øke kjølekapasiteten uten å måtte trenge å pushe viftene enda hardere, sett ut ifra målet om stillegående pc Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Aaaah, jeg skulle tro at 6 vifter med lavere rpm lagte mindre lyd en 3 vifter med høyere rpm Men du ville altså skaffet en rad til? burde jeg gå for en 120/140 rad til inne i kabinettet, eller montere en 240/360/480/280/420/560 rad eksternt (har ikke veldig lyst til dette da jeg føler det kan se veldig stygt ut, og være upraktisk MTP ledninger). Og isåfall har du/dere noen gode måter å montere dette på, slik at det sitter bra og ser bra ut? Foresten, med redusere støy mener jeg reduserer til et behagelig nivå som er mindre en det jeg har nå.jeg bruker stock kjøler til både CPU og GPU. Jeg spiller med Eyefinity så både CPU'en og GPU'en får kjørt seg godt. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Noen som tilfeldigvis har / vet hvor jeg kan få tak i en TFC Monsta (ikke lite versjonen) ? Finner ingen i noen nettbutikker! Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 jeg har 2 stk 420 radiatorer, i7 980X, 2 stk HD5970 Overklokket til 4,2 GHz (24/7 vært oppe i 4.5 Ghz), skjermkortene er klokket til 1000/1200 24/7 ellers er det meste i pc'n vannkjølt. hører ikke noe lyd og vann temps er lave kun ved oppstart at vifstestyringen setter viftene til 100% at jeg hører vannkjølingen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå