Gå til innhold

Hvordan koble ett høyttalersett til to kilder? (Logitech Z2300 til TV og PC)

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan kobler jeg ett høyttalersett til to kilder? Begge kildene og mottageren er minijacks. 2x hun fra kilder, 1x hann til mottaker.

Er snakk om å koble en Samsung C6xx-serie og en PC til et Logitech Z-2300. Vil gjerne ha mulighet til å bruke begge kildene samtidig. Clas Ohlson har en RCA-veksler jeg kan bruke med noen overganger, men da får jeg bare en kilde av gangen. 3.5mm forgreningsledningen deres går feil vei for min del, splitter ett signal til to i stedet for å samle to signaler til ett. Kan bruke noen overganger for å få kontaktene til å stemme, men mistenker at noe da kan kortsluttes? Vet ikke helt hvordan dette fungerer rent teknisk.

Setter pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette går ikke uten bruk av en slik veksler som du allerede har.Det er en grunn til at du ikke finner overganger for dette i handelen.Du kan ikke drive ett sett høyttalere med to kilder samtidig.Du kan i verste fall sprenge både høyttalerne og begge kildene,fordi du da vil kjøre lydsignalet alle veier.Litt ut til høyttalerne,og samtidig en dæsj inn til UTgangene på kildene dine;i kryss.Det blir altså.. Krasj!! Sånn er`e bare! Det du kan løse dette med er en ekstern mikser,som blander signalene fra kildene dine før du sender signalet ut til høyttalerne. Der er det mye å velge i.Bare å google.

Mvh Rune

Lenke til kommentar

Ah, takk for hjelpen! Var akkurat det jeg var redd for, at signalet gikk i alle retninger. Merkelig at det ikke finnes noen enkle og billige forbrukerløsninger på å spleise to signaler, skulle tro det var en ganske vanlig problemstilling.

Blir nok å kjøpe en RCA-veksler på Clas Ohlson.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...