Gå til innhold

Bildekvalitet på TV2 Premier League Kanaler (Canal Digital)

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som opplever dårlig bildekvalitet på PL kanalene ?

Syns det ser ut som SD kvalitet. HDPVR'en står innstilt på 1080i

og HD symbolet i Info lyser ikke. Går jeg til Discovery HD eller Animal HD er kvaliteten på topp og HD symbolet lyser. Jeg får Dolby 5.1 på PL kanalen men jeg vil ha HD for det er det jeg har betalt for....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har litt av det samme problemet. Er nok ikke den sylskarpe HD-kvaliteten som man opplever på andre kanaler! Har også til tider problemer med at bildet henger etter lyden, slik at kommentatoren noen millisek før avslører hva som vil skje! Tror problemet ligger hos TV2, så det er ikke noe annet å gjøre enn å kontakte de og høre hva som er problemet! :thumbup:

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som opplever dårlig bildekvalitet på PL kanalene ?

Syns det ser ut som SD kvalitet. HDPVR'en står innstilt på 1080i

og HD symbolet i Info lyser ikke. Går jeg til Discovery HD eller Animal HD er kvaliteten på topp og HD symbolet lyser. Jeg får Dolby 5.1 på PL kanalen men jeg vil ha HD for det er det jeg har betalt for....

HDPVR'n til Canal Digital har en "bug" i konvertering av 720p til 1080i som gjør at 720p konvertert til 1080i ser dårligere ut enn SD video på mange TV'er.

TV2 sender Premier League i 720p. Du må endre til 720p i HDPVR dersom bildene skal se bra ut. De andre HD kanalene sender 1080i og det er best å bytte til 1080i når du skal se på disse. HDPVR'n skalerer også SD til 1080i med greit resultat.

Bytt til 720p og jeg er ganske sikker på at Premier League ser bedre ut.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Den største årsaken er signalproblemer. Har ingen ting med skalering å gjøre. Problemet oppstår når man A, har splittet signalet med en billig T-splitt, bruker galvanisk skille (ikke nødvendig da dette er innebygget i våre noder (sentraler ute i gata)) og og B, bruker scart istedet for HDMI (eller begge deler. Bruk kun en av de samtidig).

Det har vært en del folk som har vært plaget med dårlig bildekval på PL, og da har det enten vært TV2 sitt problem eller så har det vært noen av de nevnte årsakene. En fabrikkreset KAN også hjelpe her, men det er sjeldent. Skjekk antenneledning og sørg for at den ikke er splittet eller skjøytet på noe slags måte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...