ebr Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Skulle gjøre noe så enkelt som å sette inn en ny RAM brikke på 2gb (noe jeg har gjort uendelig mange ganger før). Først så får jeg "no signal" skjerm når jeg setter brikken i første socketen på hovedkortet, den er tydeligvis defekt, så setter jeg den i socket2 og maskinen starter, de to gamle brikkene 2x1gb står i socket 3 og 4. I W7 64bit skulle jeg da ha 4gb, men neida står bare 3gb der. Er redd hele maskinen er ødelagt, fikk kraftig bøy på hovedkortet når jeg satt inn brikkene, umulig å få de inn uten kraft, og nå får jeg bluescreen igjen. Hovedkort: MSI K9AGM3 AM2+ RAM: Corsair DDR2 667mghz hva tror dere? Lenke til kommentar
Khani Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Bruker du 32-bit eller 64-bit OS? Selv om hovedkortet fikk seg en liten bøy og maskinen starter er nok ikke det problemet. Hva jeg ville gjordt: Boot opp pcen med memtest86. Som er et programm til og teste minnebrikker. La det stå på i noen timer. Kan lastes ned her: http://www.memtest86.com Også hvis du vil se hva som sto på bluescreenen kan du laste ned Bluescreen view http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html Mvh William. A. R Endret 2. oktober 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
ebr Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Ok skal prøve å kjøre memtest (brukte den for litt siden, denne 2gb brikken var en erstatning fordi den forrige var defekt ifølge memtest) Bruker 64bit W7, derfor jeg trodde jeg skulle få 4gb nå, før hadde jeg 32bit og da fikk jeg bare 3 av 4gb.. BIOS er også oppdatert til nyeste. Endret 2. oktober 2010 av ebr Lenke til kommentar
Khani Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Du får ha lykke til. Men siden du får 3 gb listet opp, sier du. Da kan det nå være en defekt ram slot på hovedkortet. Som er skyld i det hele. Hvis HKet er problemet. Kan du nå alltids kjøpe et low/mid end AM3 HK til en overkommelig sum. Og eventuelt kjøpe en billig dual core Phenom prosessor og låse opp to kjerner. Mvh William. A. R Endret 3. oktober 2010 av Wilyes Lenke til kommentar
ebr Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Takk for det, lite hell sålangt, jeg får ikke en gang bootet fra CD lenger, noe som bestandig har vært null problem før (har gått gjennom og stilt riktig i BIOS flere ganger uten hell) Skjermkortet blacker-ut ved jevne mellomrom, den fikk seg nok litt røff behandling og bøy den også når jeg trodde den var feilen til at jeg ikke fikk noe skjermsignal til å begynne med. Ser ut som dette er kreft for pc'er, umulig å få denne maskinen stabil igjen nå. Men sånn er det når de må lage komponenter av elendig kvalitet og feste mekanismer som ber om å lage ødeleggelse. Siste gang jeg åpner en pc igjen Endret 4. oktober 2010 av ebr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå