schnell Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Overføringshastigheter på opptil 90 MB/s. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Produktinformasjonen til høyre for artikkelen har jo ingenting å gjøre med produktene i artikkelen. Forøvrig synes jeg CF-formatet er litt på vei ut. Nye kameraer i stadig høyere prisklasser fjerner CF til fordel for SDHC/SDXC. Det er vel ikke mange årene til CF byttes ut i toppklassen også. Men det betinger selvsagt at utviklingen på kapasitet og hastighet går sin gang på SD-kortene. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Det er i hvert fall lenge siden CF-kort og IDE-adapter lønet seg som fattigmannsharddisk i små systemer der man trengte lite lagringsplass. Det er det eneste bruksområdet som har vært aktuelt for CF-kort for min del. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Det er i hvert fall lenge siden CF-kort og IDE-adapter lønet seg som fattigmannsharddisk i små systemer der man trengte lite lagringsplass. Det er det eneste bruksområdet som har vært aktuelt for CF-kort for min del. Er litt nysgjerrig på dette, tenkte å teste på en gammel bærbar. 16 eller 32 gb kort, samt adapter til mini-ide. Er det noen praktiske utfordringer ved dette? Adapteren ser vel noe sånn ut: Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Jeg vil gjette at CF kort kanskje har et begrenset antall overskrivninger mulig, så det kan kanskje være greit å ikke bruke et filsystem med journal. Dvs ext2, ikke 3/4 med linux, eller FAT32 med Windows. (Tror NTFS driver med journaling.) Men sparer du noe på det i forhold til en normal IDE disk? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Men sparer du noe på det i forhold til en normal IDE disk? Ja, faktisk. To viktige ting i en portabel enhet: Støy og strøm. Det blir også billigere enn å kjøpe en 160 gb disk. Journaling, er det samme som indeksering? Som vil si at man må formatere med FAT32 istedet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg