Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Er dette en fornuftig pris på et demo skjermkort?

Anbefalte innlegg

Jeg er ofte innom komplett.no og sjekker hva de har liggende til salgs som demo / brukt. Ofte har jeg gjort et kupp på hovedkort, mens på eldre skjermkort ligger prisene ofte hinsides over det man ville trodd var riktig pris.

Et eksempel:

610852.jpg

EVGA GeForce 8800Ultra 768MB -Demo

PCI-Express, GDDR3, 2xDVI-I, with CRYSIS

Vårt varenr.:610852/Produsentens varenr.: 768-P2-E881-AE Tilgjengelighet:stocked.gif2 stk. på lager

3.975,- kr 198,-/md. (24 md.)

Hvem med sine fulle fem vil betale nesten 4K for et skjermkort som var nytt for 3 - 4 år siden. Mest sannsynlig er dette erstatningskort fra leverandør som er helt nye, men likevel. På bruktmarkedet her på hardware har det ligget samme type kort til salgs for under tusen kroner.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært interessant å få vite om noen faktisk kjøper kortene til oppgitt pris. Regner med at komplett vet hva de gjør på når prisen settes. Jeg har lagt merke til dette flere ganger og har tenkt at det er ansatte i komplett som prøver å kvitte seg med gammelt privat utstyr til en god pris?

Endret av AnRe
Lenke til kommentar

Komplett er en seriøs bedrift så nei, det tror jeg ikke kan være tilfelle.

Tipper heller at det eksisterer en form for automatisk prising i forhold til nypris som en gang var over 5000 for dette kortet. Uansett så burde noen hos komplett oppdage det og prise det ned til et nivå på linje med tilsvarende nye dagens kort hvor en sammenligner ytelse. Ultra yter på linje med et standard GTS250, kanskje noe bedre. Halv pris av dette vil etter mitt syn være akseptabelt hvis vi her snakker om et demobrukt kort uten original innpakning og utstyr.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Hadde det vært snakk om 500kr så har det vært salgbart, men 8800 kort er ikke verdt en dritt i dag med tanke på Nvidia sine feil på disse kortene.

Hvilke feil henviser du til? Jeg har et XFX8800Ultra som er i daglig bruk til folding, og det er ett av de mest stabile kort jeg har eid.

Lenke til kommentar

Hvilke feil henviser du til? Jeg har et XFX8800Ultra som er i daglig bruk til folding, og det er ett av de mest stabile kort jeg har eid.

Tenker da på Bump problematikken og en enorm høy feilratio på 8xxx serien. Du trenger bare å ta en titt igjennom trådene her på forumet for å se at det er ekstremt mange som har opplevd at 8xxx kortet har tatt kvelden.

Hadde et selv som tok kvelden , fikk det heldigvis på reklamasjon.

Edit : Nvidia var nylig gjennom et dyrt "settlement" pga denne feilen.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Det hadde vært interessant å få vite om noen faktisk kjøper kortene til oppgitt pris. Regner med at komplett vet hva de gjør på når prisen settes.

Har flere ganger lurt om de faktisk gjør dette med overlegg??? eller om varen har ligget så lenge ute til salg og prisen ikke er oppdatert.

dette gjelder alle nettbutikkene

Lenke til kommentar

Dette er jo selvfølgleig bare slurv. Det sier seg jo nesten selv. Det er klart at denne varne har vært lagt inn med en pris som ikke blir korrekt påvirket av de autoamtiske prisendringene. Om de i det hele tatt har varen på tilgjengelig lenger så får du sikert korrigert prisen til noe akseptabelt om du bare gidder å kontakte dem anngående det.

Jeg tror ikke det er helt realistisk å forvente å ikke se slike feil i ny og ne. Det er neppe snakk om noen skumle baktanker her ;)

-Stigma

Lenke til kommentar

Veldig mange demovarer er sykt høyt priset på Komplett. Grunnen er nok en ferdig innlagt pris, som ikke er oppdatert på flere år.

Fyren som sitter med dette, er nok ikke den samme som før, da demoprisene var atskillig mer kundevennlig for et år siden.

Edit: Et slikt kort kostet meg rundt tusenlappen for ca 1 år siden http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=611013

Det er tydelig at andre koster har overtatt prisinga nå :whistle:

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...