RJay Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Hei Jeg har RiksTV og en HTPC i stua. Kunne gjerne tenkt meg å kombinere disse to ved hjelp av et TV-kort. Stiller meg blank når det gjelder spesifikasjoner på et TV-kort (selvfølgelig bortsett fra USB, PCI og slikt). Hva skal jeg se etter i spesifikasjonene på TV-kortet for RiksTV? Hvis det går i det hele tatt...? Hvilke kort er gode for RiksTV? Per i dag så har jeg kun RiksPakken ("standard-pakken" med noen HD-kanaler) Spør hvis dere trenger å vite mer. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 Du trenger ett TV-kort som takler MPEG4/H264 og som har en CI-port (common interface), videre trenger du en kortleser (CAM) med rett type dekryptering (tror RiksTV bruker Conax) og til slutt ett programkort fra RiksTV. Mulig RiksTV leverer egne kortleser sammen med programkortene sine, det vet sikkert du bedre enn meg. Ett TV-kort som burde fungere er bl.a. dette: http://www.dustinhome.no/pd_5010367409.aspx? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå