Pysj Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Telenor har startet forhåndssalget av Samsung Galaxy Tab. Les mer Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Jeg kan ikke forstå at dere lager en sak av prisen her. Dette er jo slikdet har vært gjort med mobiltelefoner i lang tid, og prisen er jo ikke så langt ut på sidelinjen. Som det står i mange andre kommentarer til artiklene, så burde man skjerpe seg og ikke lage skandaleoverskrifter der det ikke er noen skandale. Lenke til kommentar
Jamm Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Jeg blir hvertfall ikke til å stille meg i en Samsung kø. Etter et par måneder med Samsung Galaxy S, Samsung Kies, og Samsung kundeservice er jeg blitt totalt kurert for ønsket om å kjøpe nye Samsung produkter. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Summen er delt opp i 3990 for brettet og 5976 i abonnementsutgifter. Flott at de deler opp summen. Da tar jeg den førstnevnte delen, brettet for 3990 kr. Den andre delen synes jeg er for dyr så den takker jeg nei til. </rant> Poenget mitt er at hvis ikke produktene kan skilles fra hverandre og selges separat så bør heller ikke prisen skilles i to separate deler. Man kjøper én pakke med én pris, 9966 kr. Kall det heller tvungen avbetaling. Pakken kan ikke deles opp, og man får ikke kjøpt den uten avbetaling. Avbetalingsordningen deles opp i 13 avdrag, der første avdrag må betales på utleveringsdagen for pakken, 3990 kr, og deretter 498 kr per måned i 12 måneder. bOMS: Ranten min gjelder like mye for pakker med mobiltelefon med abb. Endret 2. oktober 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Utrolig dårlig tilbud for de som ikke trenger å ringe med tableten eller å surfe hele tiden, de burde hatt et tilbud til de som kanskje klarer seg med bare 0.5-1GB også. Er spent på hvordan salget til Samsung kommer til å gå når iPad blir lansert, for med disse prisene vil den være ganske mye billigere. Kanskje Samsung blir nødt til å senke prisen? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Hvis Galaxy tab selger bra så trenger de ikke senke prisen. Husk at det er mange forskjeller på disse. Mange kunder vil foretrekke Samsungs fordeler fremfor Apples og kan dermed betale mer for det de mener er best. Det samme gjelder selvsagt andre veien. Prisforskjellen på de to modellene som ligner mest er heller ikke spesielt stor. Fra prisguiden: Apple ipad 16 GB 3G: 5990 kr Samsung Galaxy tab 16 GB 3G: 6559 kr Differanse: 569 kr, under 10% forskjell. Endret 2. oktober 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Ehm... Jeg synes dette er vel verdt å merke seg, og jeg synes det er helt korrekt å dele opp. For min del, som allerede bruker disse abonnementene, blir dette en utgift på 3990, pluss 12 måneder ny binding. Eksepsjonelt, vil jeg si :-) Spørsmålet er bare om 7" blir for stort, eller om det akkurat går greit å putte i lomma. Med handsfree, går det jo greit å erstatte mobilen :-) Det er jo også masse fri bruk inni her, så det er jo 3000 minutt og 2000 SMS og 5GB/mnd (Selv om jeg ikke hadde noe problem med å bruke 192GB på tre mnd (Telenor ringte, though...)) Edit: Jeg dreit meg, jeg har et annet abonnement, som jeg trodde var FriHet, men som ikke var det :-P Når jeg ser på det, er jo det superdårlig tilbud. Det er ikke spesielt billige ringe- eller SMS-priser og man får en ekstra månedsavgift på 199kr i tillegg til hva man ringer og sender SMS for :-/ Endret 2. oktober 2010 av Leifen18 Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Hvis Galaxy tab selger bra så trenger de ikke senke prisen. Husk at det er mange forskjeller på disse. Mange kunder vil foretrekke Samsungs fordeler fremfor Apples og kan dermed betale mer for det de mener er best. Det samme gjelder selvsagt andre veien. Er litt tidlig å sammenligne prisene, men jeg vil tippe at 16GB 3G modellen vil komme på ca. 5000. Man må heller ikke glemme at denne tableten konkurrerer mot Wifi-utgaven og, siden ikke alle har behov for 3G-funksjonaliteten. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Man må også være klar over at Galaxy tab har ringemulighet, noe ikke noen av ipaddene har. Dette er ekstra funksjonalitet som mange kan tenke seg å betale ekstra for å få. Som sagt: De er (selvsagt) ikke prikk like og noen vil foretrekke Apples fordeler, mens andre vil foretrekker Samsungs fordeler. Det er dermed ikke sånn at de må ha lik pris bare fordi de har like mye flashminne, for at konkurransen skal bli "jevn". Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Hvis Galaxy tab selger bra så trenger de ikke senke prisen. Husk at det er mange forskjeller på disse. Mange kunder vil foretrekke Samsungs fordeler fremfor Apples og kan dermed betale mer for det de mener er best. Det samme gjelder selvsagt andre veien. Prisforskjellen på de to modellene som ligner mest er heller ikke spesielt stor. Fra prisguiden: Apple ipad 16 GB 3G: 5990 kr Samsung Galaxy tab 16 GB 3G: 6559 kr Differanse: 569 kr, under 10% forskjell. Har prisguiden virkelig fått tak i de offisielle norske prisene på Apple iPad? Det var i såfall nytt for meg Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Var sykt dyrt abbonement for bare 6gb i mnd.. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Maken til storm i et vannglass skal du lete lenge etter. Jeg er ingen telenor fan, kanskje tvert imot. Men selv om jeg går etter prisen, har jeg ingen problemer med å skjønne hvorfor telenor har kunder. Så om Telenor ønsker å tilby de kunde som ønsker det selv følgende avtale: Billig i innkjøp Samsung Galaxy Tab, betalt over en fast abonnements avgift som inkluderer - Fri bruk av markedest beste mobile bredbånd (ok, maks 6Gb i mnd) + WiFi hotspots. - Mulighet til å ringe til en grei pris. - Ekstra samt gode som fri famillie o.l. - Mulighet for å ha kundelojalitet til sin totalleverandør (om det er positivt eller negativt blir en vurderingssak for hver enkelt ) Hvis man kun skal regne kroner og øre er det 100% helt opplagt at man ikke velger Telenor, men for en del mennesker kan dette være vel så godt tilbud som at man betaler prisguider seg frem til hvor Taben er billigst og betaler denne kontant, for så å bytte abonnement etter hvor datapakka er billigst flere ganger i året. Dette er tilbudet som ligger på bordet fra Telenor i dag. Benytt deg av det, eller ikke gjør det. Selv takker jeg nei, men syns det blir latterlig å sitte å sutre over at Telenor ikke gir et bedre tilbud nå når de aldri konkurrer på pris ellers. Så konklusjonen er vel den at de av oss som kun tenker pris kanskje sitter å ler av "dumme" folk som går på dyre tilbud. Men helt sikkert er det at Telenor ler hele veien til banken. Endret 2. oktober 2010 av killerost Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 De fordelene der blir litt tynt som argument, da de fleste operatørene har akuratt det samme. de har ikke engang god kundeservice tross den blodig høye prisen de tilbyr. Hadde netcom hatt et lignende tilbud med samme totalpris så hadde jeg glatt gått for de istedenfor. God kundeservice, evig databruk på iconnect abbo + fri familie om du ønsker. Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Samsung Tab er alt for dyr og dessutan så er den alt for stor for å vere ein mobiltelefon, og alt for liten skjerm til å vere god på nettsurfing og underhaldning. Eg vil heller ha ein liten og enkel mobiltelefon til kvardagsbruk i tillegg til ein større tablet som eg tek med på dei reisene der det kan vere tid til å kjede meg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Billig i innkjøp Samsung Galaxy Tab, betalt over en fast abonnements avgift som inkluderer 9966 kroner er slett ikke billig i innkjøp, selv med de tjenestene innbakt i prisen. 1. Fri bruk av markedest beste mobile bredbånd (ok, maks 6Gb i mnd) + WiFi hotspots.2. Mulighet til å ringe til en grei pris. 3. Ekstra samt gode som fri famillie o.l. 4. Mulighet for å ha kundelojalitet til sin totalleverandør (om det er positivt eller negativt blir en vurderingssak for hver enkelt ) 1. Tullepåstand om "markedets beste". Det finnes en rekke gode løsninger i markedet og jeg kan ikke med godvilje klare å se at Telenor utpeker seg som entydig best i klassen. 2. Noe alle andre også tilbyr. Argumentet er så tomt at det blir ekko. 3. Noe alle andre også tilbyr. EKKO-Ekko-ekko 4. Kundelojalitet er en negativ ting. Kunder bør være illoyale og bytte selskap når selskapet de bruker ikke lengre gjør en god jobb med å tilby gode produkter til lav pris. Kunder bør heller ikke lure seg selv inn i loyalotetsprogrammer eller totalkundetvangstrøyer som forhindrer en fra å uavhengig bytte leverandør på produkter og tjenester som ikke lengre er gode eller er for høyt priset. Konkurranse i markedet er bra for alle kunder. Kundeloyalitetsprogrammer og totalleverandøropplegg forhindrer dette. Selskapene har selvsagt kun et formål med dette: kunne loppe kundene for mer penger enn i et marked med friere konkurranse på uavhengige produkter. Det er og bør være et selskaps første prioritet å tenke slik, men det er i samfunnets og den enkelte kundes interesse å stritte mest mulig mot sånt. Det er nettopp denne drakampen mellom kunde og leverandør som skaper konkurranse. Fravær av konkurranse er noe av det verste som kan skje et samfunn. Det har blant annet vært prøvd under en del diktatorer og kommunistiske regimer opp gjennom historien, men det har også forekommet under ytterliggående kapitalisme. Monopolet Standard Oil er et slikt eksempel. Vi har også mer moderne eksempler på monopoler og nesten-monopoler. Det er nettopp slike ting som viser at konkurranse er en forutsetning for et fungerende samfunn og vi har lover som skal forhindre konkurransefiendtlighet (konkurranseloven). Kundelojalitet og totalkundeopplegg motarbeider konkurranse. Derfor kan jeg si at slike ting definitivt er negativt. Dumme kunder er forresten de mest attraktive kundene for et selskap. De man kan loppe for mest penger, men samtidig er naivt loyale. En rekke kjente selskaper i Norge har dette som underliggende filosofi for markedsføring og prissetting, selv om det er tabu å kalle målgruppen for dum, også internt. Bare se på lokale kraftselskaper med høye priser som satser på lokal kundeloyalitet. Aksjonærene ler hele veien til banken. Endret 2. oktober 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
kulneff Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Jeg har en Galaxy S, og som Jamm sier; ingen flere Samsung-produkter på meg. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Innkjøpsprisen er jo ikke 9966. Sluttsummen er 9966. Innkjøpsprisen er 3990. Jeg skjønner at du er veldig glad i å overhodet ikke skille dette på noen som helst måte. Men realiteten er at det er en vesentlig forskjell på å kjøpe en enhet til 4.000 kr og delbetale i et år opp til 10.000, og å kjøpe enheten for 7.000 på en gang, og deretter betale for abonnementsavgifter uansett. Noen må kanskje spare 3-6 måneder for å få overskudd til å kunne pøse ut 4000, mens andre ikke har noen verdens problemer med å pøse ut 7000 på rappen. En som trenger 3 mnd for å spare opp 4000 til overs, vil fremdeles ha over 1000 kroner igjen som han kan bruke til oppsparing til andre ting, istedetfor å vente enda tre nye måneder. Rent økonomisk vil det lønne seg å vente de ekstra tre månedene, men det er allikevel en mulighet for å få produktet med en gang istedetfor, noe veldig mange benytter seg av. Selv brukte jeg en lang periode Djuice NonStop til å få billige mobiler. Dette var det abonnementet som passet mitt bruk best da, og jeg fikk ingen ekstra månedsutgifter på abonnementet. Med andre ord kjøpte jeg mobilene til den reelle prisen som var innkjøpsprisen, og ikke sluttsummen, da jeg ville hatt de utgiftene allikevel uten endring på pris. Det er en vesentlig forskjell, og man bør og må skille på disse to måtene å betale på, og også oppgi en forskjell når det er 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Innkjøpsprisen er jo ikke 9966. Sluttsummen er 9966. Innkjøpsprisen er 3990. Feil. Innkjøpsprisen er 9966 kr. Det er umulig å kjøpe den for 3990 kr, både cach kontant og på avbetaling. Totalprisen og innkjøpsprisen er den samme fordi produktpakken er udelelig. Sparing er unødvendig. Det er null problem å få forbrukslån og betale produktpakken i det tempoet man selv vil. 6 måneder, 12 måneder, 2 år, 5 år. Man kan få produktet med en gang uansett om man kan betale 7000 kr på rappen eller ikke betale noe som helst med en gang. Selv brukte jeg en lang periode Djuice NonStop til å få billige mobiler. Dette var det abonnementet som passet mitt bruk best da, og jeg fikk ingen ekstra månedsutgifter på abonnementet. Med andre ord kjøpte jeg mobilene til den reelle prisen som var innkjøpsprisen, og ikke sluttsummen, da jeg ville hatt de utgiftene allikevel uten endring på pris.Det er en vesentlig forskjell, og man bør og må skille på disse to måtene å betale på, og også oppgi en forskjell når det er Djuice NonStop er et dyrt abb. Du betalte "rabatten" med unødvendig høye månedsutgifter. Alt i alt fikk du ingen rabatt, kun fordelt totalprisen utover året. Ingen sponser telefoner. De selger uadskillelige produktpakker med sin egendefinerte avbetalingsplan på pakken samlet sett. Lenke til kommentar
genser Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Helt fint å bundle denne med Mobilt Bredbånd-binding, men at man attpåtil skal ha et vanlig mobilabonnements-nedbetaling i tillegg høres snodig ut. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) I en e-post skriver Telenor at de ønsker at kundene skal ha forutsigbare kostnader, i tillegg til at surfing vil være en viktig del av Galaxy Tab. Du vet, som skribent har du lov å kommentere pressemeldinger. At de har ut av seg denslags slarv får så være. De fleste har vel nå skjønt at denslags avtaler handler om å kjøpe en dyr mobil på nedbetaling. Jeg antar at hw.nos skribenter tar mål av seg til å være noe mer enn bare en kommunikasjonslinje mellom bedrift og forbruker. Forøvrig ser jeg dette ofte på hw.no, så ikke ta det personlig Endret 2. oktober 2010 av Avien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg