Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Asosial osv

Gjest Nathalie18

Anbefalte innlegg

Med mindre han er hypersosial og forventer du skal bli med han på fest hver helg, så tviler jeg på det betyr så mye for han. Er vel først og fremst deg han vil være med, ikke vennene dine.

Om han liker å være sosial så har han sikkert sine egne venner å være med fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke det en ganske god egenskap å kunne være lykkelig, uavhengig av andre mennesker. Folk som er vandt til å ha venner rundt seg hele tiden måtte jo blitt deprimerte om de en dag satt hjemme aleine. Det er jo mangelvare det, jenter som er intressert i å ofte være hjemme og bare nyte selskapet til sin kjæreste.

Lenke til kommentar

USOSIAL, takk. Dere er vel ikke anti-sosiale hele gjengen.

Bokmål

om

asosial

ikke sosial

Fremmedord

om

a´sosial adj. gr.-lat.

* som stiller seg likegyldig til samfunnet og dets interesser

Norsk ordbok

om

usosial

1 som ikke tar hensyn til hele samfunnets beste: en usosial politikk

2 lite omgjengelig; uselskapelig: ikke vær så usosial! (jf. asosial)

Your point beeing? I følge ordboken er i hvert fall jeg mer asosial enn usosial: Jeg KAN være omgjengelig, jeg KAN være selskapelig sammen med andre, men jeg er likegyldig og foretrekker å slippe. Anyways. Hvorfor er det en dårlig egenskap som man må skjule for partneren? Jeg er nesten heller stolt over hvor bra jeg klarer meg alene.

Det hender jeg tenker jeg går glipp av noe da, når jeg ser bilder og statuser på facebook. Min største form for sosialisering er jobben og en og annen utekveld liksom. Men når det er det jeg trives med, så hvorfor ikke. Bekymrer meg imidlertid for at alle vennene mine kommer til å glemme meg, siden jeg så sjelden gidder å bli med på noe, men tror jeg kjøpte meg tid ut året i hvert fall, i løpet av russetiden :ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg er akkurat som du beskriver deg. Ser ikke problemet med det. Har også 4-5 venner jeg er med av og til i fritiden. Ellers snakker jeg med flere via face og msn, som jeg av og til er med på fester osv. Men har veldig mange bekjente.

Vil også se på meg selv som asosial når det gjelder IRL, for jeg tilbringer veldig mye tid foran PCen, slikt som flere av mine venner og bekjente.

Jeg er singel, men det er kanskje fordi jeg er asosial når det kommer til virkeligheten :p

Hey, soul mate! :D

Skulle gjerne hatt flere asosiale venner som jeg bare kan sitte å være asosial med, game osv :p men er vel kanskje ikke så lett da de fleste asosiale mennesker tilbringer sin tid foran pcn, baah!

Du har funnet den rette!

fremgangsmåte: Trykk på Kjetil_91 > trykk på Klikk her for å sende meg en e-post > skriv inn et lite klagebrev > jeg gir deg msn :D

Endret av Kjetil_91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...