Padres Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Hei! Jeg går for tiden VG2 Data Elektronikk og funderer veldig på om jeg skal gå romteknologi. Hvordan karakterer burde en ha hvis man skal inn på romteknologi? Har hørt at man greier seg med rundt 4 i snitt, men vil selvfølgelig prøve å komme høyere en det... Men for å ha ett utgangspunkt, er det noen som har peiling på dette? Jeg lurer også på hvordan fagene ved romteknologi er, om det er mye av det samme stoffet som på Data Elektronikk, sånn som dioder, likerettere, transistorer osvosv.. Og er det mye "Elektro-Matte" som ohms lov og den slags. Jeg har også planer om å ta opp matte og fysikk å få studiespesialisering, og deretter studere fysikk i tromsø. Hvordan er denne utdannelsesveien, og hva er mulighetene etterpå? Har gjort en del research, men finner mye av både og. Blir veldig usikker da... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg går romteknologi nå på Andøy VGS. Du trenger ikke noen gode karakterer for å komme inn, men om du kommer inn så må du forberede deg på veldig mye matte og veldig mye arbeid i både helger og fritid! For å komme på romteknologi trenger du VG2 Data & Elektronikk. Om du går romteknologi så får du ikke et fagbrev, det betyr at du enten må jobbe deg til studiekompetanse (noe skolen kan ta av) eller så må du ta en annen utdanning etterpå, for du kommer ikke langt med kun tittel som romteknolog. Men jeg kan love deg at det blir et minneverdig år! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå