Gå til innhold

Utfordring: Spill noe annet!

Frohman

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vet metal og rock og pentatont er noe som går voldsomt mye igjen på dette forumet og jeg tror mange av oss setter seg fast i veldig smale sjangrer og det hindrer oss i å utvikle oss ordentlig. Jeg så et lengre intervju med John Paul Jones i sammenheng med Elixir Strings og det var en ting han sa som virkelig fikk meg til å tenke når han fikk spørsmålet:

What advise would you give young musicians?

Svaret lød noe sånt som:

When I joined Zeppelin, I had never really played rock and roll. I had mostly listened to classical music, jazz, soul. Back then I was about the only one who could do the American, Motown-stuff on the bass guitar in Britain. So when they hired me in for studio sessions, they never even bothered to transcribe, they just gave me the chords and said "You know what to do!". My advise to young musicians is to listen to alot of different music. You know... If you're a blues guitarist, listen to and play everything else, and then play the blues! I can not stress it enough how important it is for young musicans to expand their musical horizon. It is is so important, I REALLY can't stress it enough.

Så utfordringen er enkel: Spill noe helt annet enn det du er vant med og lær noe nytt, deretter rapporter og diskuter i denne tråden! Jeg går først

Instrument: Bass

Hovedsjanger: Moderne prog, funkfusion og jamrock.

Låt jeg prøver meg på:D.A.N.C.E av Justice

Sjanger: EDM

Kjør!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde dette for en stund siden. Spiller gitar, men gikk tom for nye ideer. Så en venn av meg tvang meg til å spille en sang av min daværende erkefiende (hva musikk angår); Bjørn Eidsvåg.

Jeg lærte meg omsider Floden, og da gikk det opp for meg at å spille nye ting ikke var så farlig allikevel, mens jeg samtidig fikk utvidet min musikalske horisont, samt repertoar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...