netrex Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Objektiv: Vivitar Tele 200mm 3.8 Preset (T-mount) Deltakernivå: Entusiast Utstyr: Pentax K-x White en Pentax AF400T om det blir nødvendig med ekstra lys. Og nå, pga. sen påmelding, må jeg springe ut og finne et bilde! Bildene så langt: Alta Lufthavn: Elvebakken: Geitrams og glødende høstsol: Elvebakken (fra motsatt side): Kronstad mot Elvebakken: Inn for landing: Alta lufthavn: Veggen: Frikort 1/4 Frikort 2/4 Frikort 3/4 Frikort 4/4 Panorering: Her kommer vintern: Endret 15. oktober 2010 av netrex Lenke til kommentar
netrex Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Dag 1: Alta Lufthavn Hadde noe hastverk med å få tatt bildet, bedre tid i morgen. Jeg liker lysene dette objektivet tegner, bortsett fra den sterke streken som går på skrå oppover/nedover, men detaljer Endret 1. oktober 2010 av netrex Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Blir skikkelige solstjerner blendet ned, ja - dette var ned mot minste blender? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Pent nattbilde, -tøff utfordring du tar! Reaksjonsevnen i starten her lover godt Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Nok en deltaker med litt eksotisk objektivvalg. Jeg er enig med kaian, - tøff utfordring du tar. Skal bli morsomt å følge med her. Lenke til kommentar
netrex Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 Takk for det, har hatt dette objektivet en stund, men aldri kommet så langt at jeg har brukt det for mye, så dette virket som en bra måte å bli bedre kjent med det på =) Blir skikkelige solstjerner blendet ned, ja - dette var ned mot minste blender? Dette var f/8, så ikke mot minste blender, men nok til at stjernene kom fram =) Det blir nok flere stjerner i løpet av måneden. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Og jeg som trodde jeg hadde valgt meg en litt vel trang brennvidde. 200mm på cropsensor er ikke småtteri en hel måned. Diffraksjonsstjerner så det holder, og lysstolpene danner en korridor innover. Hvordan er det med lys på dine kanter nå forresten, begynner å dunkle litt? Lenke til kommentar
netrex Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 Og jeg som trodde jeg hadde valgt meg en litt vel trang brennvidde. 200mm på cropsensor er ikke småtteri en hel måned. Diffraksjonsstjerner så det holder, og lysstolpene danner en korridor innover. Hvordan er det med lys på dine kanter nå forresten, begynner å dunkle litt? Ja, nå er det vel kanskje slik som sørpå, men det blir fort mørkere. Det er helt lyst når jeg sykler på jobb rundt 06:30, så det blir lyst tidlig og mørkt mellom 6 og 8 en gang. Lenke til kommentar
netrex Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Dag 2: Elvebakken Har prøvd å få dette motivet i lang tid, så viste det seg at skal man få det fotografert må man tilfeldigvis bruke et objektiv med brennvidde på 200mm, og man kan ikke stå på bakkenivå, men må opp i en nybygd overgang Jeg måtte ta midtsøylen på stativet nesten helt opp, så noen små vindpust var alt som skulle til for å få bevegelse i kamera, så bildet er ikke så skarpt som det burde være, men det overlever i denne lille størrelsen.. Skal ikke ha kveld/nattbilder alle dagene, andre planer for i morgen, kanskje =) Endret 3. oktober 2010 av netrex Lenke til kommentar
netrex Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Dag 3: Geitrams og glødende høstsol Med glødende høstsol i bakgrunnen prøver geitramsen å få spredd frøene sine nå som høsten er her. 1 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Virkelig lekkert lys i dagens! Liker de to andre også, spesielt synes jeg Elvebakken var fint komponert. Og selvsagt plusspoeng for Pentax-utstyr! 1 Lenke til kommentar
netrex Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Virkelig lekkert lys i dagens! Liker de to andre også, spesielt synes jeg Elvebakken var fint komponert. Og selvsagt plusspoeng for Pentax-utstyr! Takk for hyggelig kommentar, glad du likte bildene =) Pentax-utstyr blir det nok så lenge jeg fotograferer =D Lenke til kommentar
kaian Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg likte Elvebakken, nydelig utført, -men dagens er jo enda flottere! Vakkert! 1 Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Slenger meg på og sier meg enig med de andre her. Lyset og de varme fargene i dagens likte jeg veldig godt. 1 Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Slenger meg på og sier meg enig med de andre her. Lyset og de varme fargene i dagens likte jeg veldig godt. 1+ stemningsfullt høstbilde. 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Nytelig geiterams, med høstgull i bakgrunnen. Glimrende stemning og lys! 1 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Dagens var knall. Går Soria Moria-erklæringen en høy gang. Enig med Euklid om komponeringen av Elvebakken. 1 Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hiver meg på skrytet til de andre her. Nydelig lys på det siste! 1 Lenke til kommentar
SR-L Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 +1 på Elvebakken komponering og Geitrams eksponering. Veldig fint hvordan du har tatt vare på det varme lyset i bakgrunnen uten å miste skyggedetaljer i Geitramsen. 1 Lenke til kommentar
netrex Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Dag 4: Elvebakken (fra motsatt side) Shell-stasjonen i enden av veien er den man ser fra andre siden på bilde fra dag 2. Takk for hyggelige kommentarer Morsomt at dere liker bildene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå