carefac3 Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Kanskje et dumt spørsmål som er ganske vanskelig å svare på men, er det noen som har tips som hjelper med skrivesperre. Vil bli kvitt skrivesperren som har slått rot i meg for en god stund siden :/ Synest det er kjedlig å ikke kunne få skrive, eller å få det til.. Så hvilke som helst tips er velkomne Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 For meg så hjelper det å rett å slett få et søvnunderskudd. En våkenatt eller to hender hjelper på kreativiteten. Garanterer ikke at det funker for deg da. Kan bare være hjernen min som er fucked up. Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg tok et skrivefag på NTNU i våres, og der fikk vi litt forskjellige tips om hvordan man kan bryte en skrivesperre (håper det ikke er for sent for deg nå) Skriv. Drit i hva du skriver, men skriv noe. Om det så er barndomsminner, hva du skal ha til middag, ting du har tenkt til å skrive om, stikkord, hva som helst (det er dette som er mye av bakgrunnen for Knausgårds skriving også, btw) Gå deg en lang tur. Vask gulvet. Gjør noe helt annet en liten stund. Ikke forsøk å skvise ut noe, det funker dårlig. Skriv om hvor utrolig kjipt det er å ha skrivesperre, hvorfor du ikke vil ha det og hva du ville gjort med den om den var en person du møtte på gata. Håper noe av dette hjelper! Lykke til! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Når jeg får skrivesperre så låser det seg alltid til hvordan jeg skal formulere første setning. Så det jeg pleier å gjøre er å hoppe over hele stykket der jeg holder på, og begynne på neste avsnitt, gjerne midt i en setning, og skrive derfra. Så kan man fylle ut det manglende senere. Lenke til kommentar
carefac3 Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 Takk for svar, skal prøve de ut Lenke til kommentar
EveryNever Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Vært der, gjort det. Lukk øynene og tenk deg et sted, tenk deg en stue, bygg en stue inni deg. Hvordan ser det ut, hva er fargene, er det vinduer der? Hvilken farge er gardinene, hvordan faller lyset inn og hva faller det på, et bord, har bordet hakk eller riper, er det nytt eller gammelt. Lukter det støvete, eller kanskje nyvasket? Se deg i refleksjonen fra glasset, hvordan ser du ut, hva er utenfor. Ta på vinduskarmen eller en vase og forestill deg hvordan det føles. Nevn noe fra alle sansene dine, følelse, lyd, lukt, syn, smak. Eller boksen; forestill deg en liten boks, en treboks eller en gammel utsmykket boks gjerne, og rams opp ting som kan være inni den. Forårsaker gjerne en kjedereaksjon. Eller gå på en bruktbutikk og finn noe lite og prøv å tenke på hvem som hadde det før og hva som skjedde i rommet det sto, eller rundt personen det hang på. Phew... Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå