Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Selvbygd PC | NO SIGNAL |?

Anbefalte innlegg

Problemer med ny selvbygget PC: ASUS P7P55D, P55, Socket-1156,Intel Core? i5 Quad Processor i5-760, Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA, Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9.

Etter endt montering koblet jeg til strømmen, og jeg fAr ikke noe kontakt mellom PC og skjerm : No signal. skjermkort vifte, kabinett vifter lys osv gAr sA det suser og alt virker som om skal vaere bra. lys pA tastatur og mus lyser ikke.

Lurer pA om noen har noen gode ideer til hva jeg kan gjOre for A fA fikset problemet?

Takk! :)

Endret av chupman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du husket å koble til 4pin/8pin strømkontakten til cpuen?

ja har prOvd det [8 pins], da gAr skjermkort viften til 140% og gAr amokk og det kommer opp 3 pip etterhverandre gjenntat av et nAr jeg starter opp Pcen. men fortsatt ikke noe signal pA skjermen..

Endret av chupman
Lenke til kommentar

ja har prOvd det [8 pins], da gAr skjermkort viften til 140% og gAr amokk og det kommer opp 3 pip etterhverandre gjenntat av et nAr jeg starter opp Pcen. men fortsatt ikke noe signal pA skjermen..

Er som oftest en "feilsøking" kategori i hovedkortmanualen der du kan lese av hva pipene betyr. Ville prøvd å boote med 1 minnebrikke. Jeg antar at du har koblet strøm til skjermkortet? Dobbelsjekk alle kabler?

Lenke til kommentar

Er som oftest en "feilsøking" kategori i hovedkortmanualen der du kan lese av hva pipene betyr. Ville prøvd å boote med 1 minnebrikke. Jeg antar at du har koblet strøm til skjermkortet? Dobbelsjekk alle kabler?

ja. har prOvd A boote med 1 minnebrikke, og har koblet til en 6 pinners strOm til skjermkortet og trippel sjekket alle kabler..

Lenke til kommentar

ja. har prOvd A boote med 1 minnebrikke, og har koblet til en 6 pinners strOm til skjermkortet og trippel sjekket alle kabler.. Og jeg finner ingen troubleshoot kategori.

Har du sjekket hva pipene betyr?

Harddisken har ikke noe å si før bios starter.

Endret av chupman
Lenke til kommentar

Du skal ha en MemOK knapp på kortet ditt, om lyset lyser kan det være hovedkortet sliter med å få startet med rammen. Holder du inne den knappen prøver kortet med flere forskjellige minneinstillinger.

Se chapter 2,9 i manualen om Onboard LEDs.

Du har lys som indikerer om Rammen, cpuen, grafikkortet fungerer som det skal. Når du booter går kortet igjennom dette, og kommer den ikke videre pga det er et problem vil det lyse en led der problemet ligger. Dvs er det skjermkortet som ikke fungerer skal det lyse en VGA_LED rett foran slotten. Mye nyttig informasjon i manualen.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Du skal ha en MemOK knapp på kortet ditt, om lyset lyser kan det være hovedkortet sliter med å få startet med rammen. Holder du inne den knappen prøver kortet med flere forskjellige minneinstillinger.

Du har lys som indikerer om Rammen, cpuen, grafikkortet fungerer som det skal. Når du booter går kortet igjennom dette, og kommer den ikke videre pga det er et problem vil det lyse en led der problemet ligger. Dvs er det skjermkortet som ikke fungerer skal det lyse en VGA_LED rett foran slotten. Mye nyttig informasjon i manualen.

lyser rOdt pA CPU leden. hva kan vaere galt?

Lenke til kommentar

lyser rOdt pA CPU leden. hva kan vaere galt?

fjernet cpuen og sA at en veike var bOyd i soketen, skjOnner ikke hvordan dette kan ha skjedd, siden jeg leste manualen og gjore akkurat som det sto, plaserte den riktig.

Er den bOyde veiken arsaken til mine problemer??

evt. hva skal jeg gjOre, sende HKet tilbake til komplett??

Lenke til kommentar

Om det er 1 pin som ikke kontakter cpuen vil den ikke virke.

og det er dette som forusaker problemet med kontakt mellom pc og skjerm??

Kan et menneske se om dem manglet hjerne?

Uansett, det er lurt å sjekke at ingen pins er bøyd før du installerer cpuen, det er det første tingen manualen sier du skal gjøre før du installerer cpuen.

Da du installerer cpuen når det er en bøyd pin der vil du bare bøye denne lengre ned, som er ganske lett å se. Ville nå tatt kontakt med supporten til komplett, og forklart saken. Dem pleier å være ganske behjelpsomme.

Om det skulle gå skeis med garantien så er det alltid en mulighet å prøve å bøye den tilbake selv, men er den rimelig bøyd er det stor sjangse for at den brekker av.

Lenke til kommentar

Om det er 1 pin som ikke kontakter cpuen vil den ikke virke.

og det er dette som forusaker problemet med kontakt mellom pc og skjerm??

Uansett, det er lurt å sjekke at ingen pins er bøyd før du installerer cpuen, det er det første tingen manualen sier du skal gjøre før du installerer cpuen.

Da du installerer cpuen når det er en bøyd pin der vil du bare bøye denne lengre ned, som er ganske lett å se. Ville nå tatt kontakt med supporten til komplett, og forklart saken. Dem pleier å være ganske behjelpsomme.

Om det skulle gå skeis med garantien så er det alltid en mulighet å prøve å bøye den tilbake selv, men er den rimelig bøyd er det stor sjangse for at den brekker av.

ok takk, prOver garantien pA komplett sin suport i morgen, tusentakk allesammen !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...