Gå til innhold

Kirow tiktak > Kalinka 22- diskusjonstråd for dem under 20.

Anbefalte innlegg

Hei, kom nå nylig over kirow tiktak. E billig sprit for dem på 18år og som ikke smaker så aller værst ublandet. Ser at jeg kommer til å velge denne over kalinka 22.

Har aldri sett denne spriten på mitt lokale vinmonopol men etter at jeg flyttet på hybel så fant jeg det faktisk i hyllene her :)

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytex mener nok bare at det blir feil å kalle alkoholholdig drikke på under/inntil 22% for sprit. Det er ingen fast definisjon på ordet sprit, annet enn at det er væske med høyt alkoholinnhold (hvor igjen ordet 'høyt' er udefinert).

De ordene som derimot er definert i Norge er ordene sterkvin og brennevin. Førstnevnte er opprinnelig vin tilsatt brennevin men definerer nå typisk all alkoholholdig drikke med høyere alkoholprosent enn vin (fra ca. 14%) og opp til grensa til brennevin (22%, som også er skillet mellom hva man får kjøpe som 18- og 20-åring).

Kalinka 22 går vel som Vodka, noe utvannet sådan. Men hei som den sikkert duger. Markedet for alkoholholdig drikke tett oppunder 22% har virkelig tatt seg opp de siste årene. Så til og med et forsøk på 22% konjakk på Vinmonopolet i Rosenkrantzgate på fredag (var det muligens Braastad?).

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blandet med sprite, smakte helt greit/smakte ikke noe spesielt. Men jeg likte tyrkisk pepper og tiktak bedre (knuste tyrkisk pepper og rørte det inn i tiktak-en). Jeg skal kjøpe mer tyrkisk pepper i morgen og lage en mild hot'n'sweet med det jeg har igjen.

Skal prøve å trykke nedi en halv pose tyrkisk pepper oppi tiktak-en og riste som en galmann, satser på at det smaker okei.

Edit: Kaffe? Hva slags blandingsforhold tenker du på da, høres litt rart ut IMO. Vet du hva de ferdigblandede drinkene heter?

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Edit: Kaffe? Hva slags blandingsforhold tenker du på da, høres litt rart ut IMO. Vet du hva de ferdigblandede drinkene heter?

Blandingsforhold med kaffe, halv om halvt, Ellers så risikerer du å få en alt for kald kaffe...

Smirnoff apple juice drink ett eller annet. Du ser den mest sannsynlig atmed en Captn morgan som står på akkurat likes boks bare med andre farger. Disse har alle 6.3 % hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Hva anbefaler dere å blande med tiktak?

Nå er det to forskjellige tiktak'er, en med lett smak av lime og en annen med krydder. Standard ting og blande med er vel Fanta Exotic, Sprite, 7up, div energidrinker, scweppes lemon/tropical/osv samt drinkmikser+blandevann.

Nå har jeg aldri prøvd tiktak selv, da jeg brakk meg når jeg luktet på en flaske av en kompis - men ramser opp ting jeg har ett folk blande med uten å brekke seg.

Scweppes lemon + tiktak har jeg dog hørt smaker ganske greit. Ellers så kan du blande med div. likører samt bruke juice osv.

Lenke til kommentar

Tenker på den vanlige tiktak'en uten smak. Første gangen jeg smakte det knuste jeg bare tyrkisk pepper med en hammer og rørte det inn i et halv glass med tiktak (bare for å smake hva jeg likte. Smakte også tiktak+sprite). I dag malte jeg en pose med tyrkisk pepper i en hurtigmikser eller hva det nå heter, og blandet pulveret med tiktak'en, smakte jævlig digg.

Offtopic: Er 1 liter med 20% Tiktak det samme som 0.5 liter 40% (Absolut) Vodka (eller 39%, husker ikke hva prosenten er). KLarer ikke å tenke atm.

Edit: Hvis jeg husker det skal jeg lese over innlegget i morgen.

Endret av ;_;
Lenke til kommentar

Offtopic: Er 1 liter med 20% Tiktak det samme som 0.5 liter 40% (Absolut) Vodka (eller 39%, husker ikke hva prosenten er).

Nå har jeg ekstremt liten peiling på akkurat det med alkoholprosenter osv, men akkurat det tviler jeg veldig mye på. Vil tro alkohol %'en i kroppen er høgere etter 0,5l vodka iforhold til 1l 20%

Lenke til kommentar

Offtopic: Er 1 liter med 20% Tiktak det samme som 0.5 liter 40% (Absolut) Vodka (eller 39%, husker ikke hva prosenten er).

Nå har jeg ekstremt liten peiling på akkurat det med alkoholprosenter osv, men akkurat det tviler jeg veldig mye på. Vil tro alkohol %'en i kroppen er høgere etter 0,5l vodka iforhold til 1l 20%

Kommer ann på om di blande ut, du får jo i deg mer vann med 1L 20%VODKA enn med o.5 L 40% vodka.

Lenke til kommentar

Drikker du 1l Vodka med 20% på veldig kort, og nøyaktig lik tid som du drikker 0,5l Vodka med 40% så har du tilnærmet like mye alkohol innabords.

Sett at du ikke drikker noe utenom så har du likeledes fordelt alkoholen utover mer veske. Blir som om du drakk 0,5l 40% og 0,5l vann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...