tomsi42 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Kjempeflott er ordet - mye bedre enn mitt bilde fra samme sted. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Oi, den var jo kjempeflott...må si du har utviklet deg med det kameraet... Takk! Trives veldig godt med GF1-en, og kan godt leve med dens svakheter -- det største problemet for meg er ytelsen i dårlig lys -- så lenge jeg har Canon i bakhånd. Og i dag har jeg gitt etter for "overmakta" fra deg og Tomsi og kjøpt 45mm. Har ikke rukket å prøve den enda, måtte jo levere 20mm-bilde til utfordringen, og det viste seg jo å være vanskeligere enn håpet. Kjempeflott er ordet - mye bedre enn mitt bilde fra samme sted. Takk! Du mener det bildet ditt som holdt på å bli hetende "Bykatt går i vannet"? :!: Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Wow, spennende lys og kontraster! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Du mener det bildet ditt som holdt på å bli hetende "Bykatt går i vannet"? :!: Tenkte på et bilde jeg tok senere. Det som kune blitt en våt affære, er ikke verdt å vise frem en gang :!: Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 23. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2010 Wow, spennende lys og kontraster! Takk. Kanskje du skal slenge deg med på RandiAs Oslo-tur 7. november? Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Det skulle jeg gärna vilja göra, men vi har varit ute och rest väldigt mycket den senaste tiden och ska till Sverige på torsdag, så jag tror det måste vänta. Kanske till våren? Det skulle vara trevligt. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Herlig å se gode bilder fra nærområdet. Dette var særdeles flott Lenke til kommentar
kaian Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Ah, fin komp og masse herlig lysspill i det bildet. Kult med snøen og. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Hva kaian sa... Den lysstrimen øverst som leder ned til det skinnende feltet i vannet er prikken over i'en. Godt komponert og ikke for mørkt, det er kontrasten mllom mørket og lyset som gjør det spennende. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Herlig å se gode bilder fra nærområdet. Dette var særdeles flott Tar det som et ekstra stort kompliment når det kommer fra kjentfolk! Ah, fin komp og masse herlig lysspill i det bildet. Kult med snøen og. Takk. Morsomt å se hvor forskjellige bilder vi har tatt forresten. Hva kaian sa... Den lysstrimen øverst som leder ned til det skinnende feltet i vannet er prikken over i'en. Godt komponert og ikke for mørkt, det er kontrasten mllom mørket og lyset som gjør det spennende. Takk! Jeg lekte med ulike innstillinger i Lightroom, men jeg synes også ut at det gjorde seg best når deler av bildet er ganske mørkt. *ser på tidspunktet k.n.b postet* Hvor lenge gikk du egentlig nedover elven etter at vi amatører kastet inn håndkle? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Takk. Morsomt å se hvor forskjellige bilder vi har tatt forresten. Det beste med disse treffene er å rusle sammen med hyggelige mennesker med foto som felles interesse. Det nest beste er å se hvor forskjellig bildene fra samme sted, samme tid kan bli når de sees gjennom ulike øyne, sinn. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Morsomt å se hvor forskjellige bilder vi har tatt forresten. *ser på tidspunktet k.n.b postet* Hvor lenge gikk du egentlig nedover elven etter at vi amatører kastet inn håndkle? Gikk til det skumret, men det skjer jo tidlig nå til dags. Grunnen til den sene postingen er at det tok sin tid å redigere bildene, bl.a. avbrutt av en lengre og bedre middag. Og du har helt rett i det med forskjellige bilder. Moro å se hvor annerledes andre angriper samme motiv, og også ser motiver der du selv ikke ante at det fantes noe. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) Supert initiativ med ad hoc-elvevandringer -- "vi var alle enige om at det hadde vært en fin tur". Over til dagens og muligens siste bilde i min oktoberfest: 24. Vær så god sitt Det er loppemarkedsesong og utrolig mye morsomt å ta bilder av. Utrolig hva folk kasserer, men kanskje enda mer utrolig hva noen kjøper... Tomsi, kan du bekrefte at 4x3 bilder (og egentlig litt mer enn det også, tror jeg) er nok til å bestå som pingle? Jeg har nemlig tenkt å bruke min nye skatt 45mm mest mulig i dagene fremover, så da tror jeg at jeg avslutter 20mm-festen min her. Om det er definert at jeg har klart utfordringen min, da. Edit: Jeg oppdaget plutselig at det bildet jeg hadde plukket ut var tatt med 45mm. Jeg så jeg så ikke annet valg enn å bytte for å være tro mot utfordringen min. Endret 24. oktober 2010 av Bykatt Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Bra stol-variasjoner der ja.... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Det er loppemarkedsesong og utrolig mye morsomt å ta bilder av. Utrolig hva folk kasserer, men kanskje enda mer utrolig hva noen kjøper... Loppemarked er merkelige saker. Tro jeg må komme meg på et slikt et en gang - men jeg tror jeg hopper over stolene Tomsi, kan du bekrefte at 4x3 bilder (og egentlig litt mer enn det også, tror jeg) er nok til å bestå som pingle? Den der er litt vrien. Regelen sier "Du tar to til tre bilder per uke". Og det er jo vitterligen en uke i gjen av oktober. Samtidig som du også har klart kravet for fire uker. Hvis ingen har veldig store motforestillinger, så synes jeg at så lenge man har klart 4x2 bilder (eller mer), så er man i mål. Men får du ånden over deg, så er det ingen som er lei seg om du kommer med noen fler bilder. Jeg har nemlig tenkt å bruke min nye skatt 45mm mest mulig i dagene fremover, så da tror jeg at jeg avslutter 20mm-festen min her. Om det er definert at jeg har klart utfordringen min, da. Kos deg med 45mm-en, du. Så får du poste noen bilder i månedstråden etter hvert. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 24. oktober 2010 Del Skrevet 24. oktober 2010 Artig stolbilde, og pent lys! Grattis til nya objektivet! Gleder meg til å få se hva du skaper med det. Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Bra stol-variasjoner der ja.... Takk, som nevnt måtte jeg bytte ut bildet da jeg tullet med hvilke bilder jeg hadde tatt med hvilket objektiv, men det er ganske likt, litt annen vinkel. Den der er litt vrien. Regelen sier "Du tar to til tre bilder per uke". Og det er jo vitterligen en uke i gjen av oktober. Samtidig som du også har klart kravet for fire uker. Hvis ingen har veldig store motforestillinger, så synes jeg at så lenge man har klart 4x2 bilder (eller mer), så er man i mål. Men får du ånden over deg, så er det ingen som er lei seg om du kommer med noen fler bilder. Da slenger jeg inn et bilde til med 20mm for sikkerhets skyld. Litt nødløsning, men skulle uansett vise frem den nye fotovesken min. Artig stolbilde, og pent lys! Grattis til nya objektivet! Gleder meg til å få se hva du skaper med det. Takk. Har ikke fått tatt så mange bilder enda med 45mm, men det er en koselig sak. Slett ikke dumt med bildestabilisator. 30. Noe å ha det i Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Lekker sak, fin skyggevirkning i bildet også... Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 Lekker sak, fin skyggevirkning i bildet også... Foreløpig fornøyd med den lille vesken, ja. Et siste bilde, så er oktoberfesten over: 31. Nostalgi Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 På full fart inn i november den der....så har du fullført Oktoberfesten med glans Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå