Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - Bykatt - Panasonic Lumix 20mm f/1.7

Anbefalte innlegg

Den opprett-måten var jo enkel og nokså lik den jeg bruker. (Visste ikke det for jeg har aldri brukt Lightroom, håper den i Bibble er like grei også)

Enklere i Bibble, man slipper unna med å trykke S (for straighten), resten er likt :yes:

Men, å rette opp et bilde basert på den bortre "kystlinjen" av et innlandsvann er risky business, det vil sjelden være en linje helt paralelt med horisonten, så jeg synes fotografen må gis litt mer slack i tolkningen. Her er det ikke noe som forteller meg at bildet er skjevt, -men det er ting som tyder på at kysten nærmest er nærmere enn den ville vært dersom hele kystlinjen fulgte horisonten. Hvis en så rotete setning gir mening for andre enn meg selv :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi. Jeg føler presset på å få horisontene rette nå. :) Takk for tipsene. Tror også jeg forsto hva Kaian mente. Tror til og med at jeg prøvde å uttrykke det samme selv på et tidspunkt. :D

Så over til noe ganske annet:

18. Cinnamon Swirl & Grande Cafe Latte

post-138696-1287424315,6239_thumb.jpg

:love: Jeg kunne ha startet foreningen "Få Starbucks til Norge".

Lenke til kommentar

Jeg kunne ha startet foreningen "Få Starbucks til Norge".

Og jeg kunne ha startet foreningen "Få Starbucks ut av Tyskland".

Dyr og gjennomsnittlig kaffe, i forhold til andre gatekafeer her. ;~)

Kanskje vi sammen kunne startet foreningen "Få Starbucks fra Tyskland til Norge"... :!:

Lenke til kommentar

Oi. Jeg føler presset på å få horisontene rette nå. :) Takk for tipsene. Tror også jeg forsto hva Kaian mente. Tror til og med at jeg prøvde å uttrykke det samme selv på et tidspunkt. :D

Så over til noe ganske annet:

18. Cinnamon Swirl & Grande Cafe Latte

:love: Jeg kunne ha startet foreningen "Få Starbucks til Norge".

Ja, god kaffe...så bildet ditt på Flickr først så jeg kommenterte der.

Lenke til kommentar

Flotte dusete toner i rosbildet! Høst i havnen er også nydelig.

Enig med Randi. 14. Soloppgang over byen del II er nydelig. Du lager mye flott med din GF1.

Takk. Skal ikke du melde deg inn i µ-klubben igjen snart? ;)

Hehe! Njae, tror jeg venter og ser hva som kommer. :) Om Fuji X100 motsvarer forventningene kan jeg evt. tenke meg en sån, men vi får se. Egentlig håper jeg på noe med FF-sensor.

Lenke til kommentar

Det så kaldt ut!

Flott...ja, man ser kulden. :yes:

Det var ganske friskt, ja. Men det så og føltes nok kaldere enn det det egentlig var.

Hehe, tydelig av bildet den 18. at du setter pris på det du får på Starbucks :D

Og Soloppkommersnart over morgenduggen frostrøykbelagt småbåthavn, vakkert. Vemodig vakkert, alt tyder på at nå er sommeren snart slutt. Leve vinteren! :w00t:

Jeg har et spesielt nært forhold til all kaffe. Starbucks er liksom bare toppen på kransekaka. Og, leve vinter'n? Er du gal, mann? :p

Flotte dusete toner i rosbildet! Høst i havnen er også nydelig.

Takk. Det var enda vakrere i virkeligheten. Man (= jeg) klarer ikke helt å fange eller forskjønne virkeligheten i sånne situasjoner.

Lenke til kommentar

Grunn nok til å ikke ha en båt! ;)

:realmad:

Det har sin sjarm det også,ute på havet en stille månelys frostnatt hvor man bare kan nyte roen :)

Hva gjør man egentlig med båten sin når det blir kaldt? Betaler for lagring innendørs? Høres i så fall ganske dyrt ut.

Lenke til kommentar

Jepp :D

Så en passe stor fancy båt som eieren kun har for å vise seg fram i havna,innbringer fort en 100,000.- i service,vårpuss og lagring.

Er ca 500% forskjell på innendørslagring og utendørs,men de stauteste matrosene bruker båtene hele året.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jepp :D

Så en passe stor fancy båt som eieren kun har for å vise seg fram i havna,innbringer fort en 100,000.- i service,vårpuss og lagring.

Er ca 500% forskjell på innendørslagring og utendørs,men de stauteste matrosene bruker båtene hele året.

Det hender jeg tenker at foto må være verdens dyreste hobby. Men så forstår jeg at jeg tar feil... :cry: eller kanskje heller :thumbup: Utgifter til båtkjøp, båtplass, redningsvest & skipskatt kommer jo i tillegg.

Antar at Nautica er blant de staute, da, som beskriver frostnatt-turer. :ohmy:

Lenke til kommentar

eller kanskje heller :thumbup: Utgifter til båtkjøp, båtplass, redningsvest & skipskatt kommer jo i tillegg.

Når man har lagt til seg en sådan livsstil får man et ganske oppgitt forhold til "båtsesongen og båteiere".

Uansett om man kjøper en ny eller en gammel båt gjelder ordspråket: "det er kun to gode dager i en båteiers liv,den dagen man kjøper båten og den dagen man får solgt båten" :)

Lenke til kommentar

Båt i seg selv, må ikke være så dyr hobby. I hvertfall, hvis man ikke behøver båtplass i indre oslofjord.

Det som er dyrt, er "3 fot syken". Fører til, at man kanskje har flere lykkelige dager enn hva nautica skriver, men jakten på litt større båt en brygge naboen. Eller den litt større båten, slik at madammen får lit mer komfort. Det kan bli dyrt

Og hvis man kjøper seilbåt. Ikke nevn hvor mye et sett gode seil kan koste.

Til bilde. Kanskje skjært av litt mye i underkant?

Lenke til kommentar

Båt skaper følelser. :) Kan være enig i at jeg var litt tøff på croppe-labben/poten på båthavn-bildet.

23. Elvevandring ved stille vann

post-138696-1287857273,8634_thumb.jpg

Jeg har tatt en rekke bilder av fossestryk og plantekledde elvebredder på dagens AKAM-vandring.

Det beste bildet jeg tok på turen kom fra en fredelig del av elven. Litt mørkt, men selv er jeg fornøyd med hvordan lyset faller.

Og det sies jo at stillest vann har dypest grunn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...