Gå til innhold

Oktoberfest 2010 - Bykatt - Panasonic Lumix 20mm f/1.7

Anbefalte innlegg

4. Ave Maria

Jeg snublet over dette, men så for sent at jeg ikke fikk med meg hele altertavla. Håper allikevel dere får et inntrykk av dette vakre lille kapellet.

Nydelig bilde :yes:

Får ikke frem exif på det jeg...hvordan får du de fargetonene da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6. Himmel og jord

post-138696-1286408986,2076_thumb.jpg

Jeg synes selv at jeg har fått ganske bra dreis på svart-hvitt hittil i denne oktoberfesten, men så tok jeg dette bildet. Man kan bare rett og slett ikke ta bort fargene på et sånn bilde...

Dessverre var jeg i halvsvime da jeg tok bildet og hadde ISO 400, men har forsøkt støyreduksjon. Input på etterbehandling mottas med takk.

Lenke til kommentar

4. Ave Maria

Jeg snublet over dette, men så for sent at jeg ikke fikk med meg hele altertavla. Håper allikevel dere får et inntrykk av dette vakre lille kapellet.

Nydelig bilde :yes:

Får ikke frem exif på det jeg...hvordan får du de fargetonene da?

Takk. Kunne ha sparket meg selv da jeg så at jeg ikke hadde fått med meg Maria og Jesusbarnet, men synes at det funker på et vis på tross av det.

Fargene er Lightroom-juks. :D

Men så merkelig at du ikke får frem EXIF. :hmm:

Lenke til kommentar

En fin serie - tror ellers ikke det er "tv dinner" - ser heller ut som Wii-mat, der den lille konsollen prøver å sluke pizzaskiven..

Liker kapellbildet - mange fine smådetaljer å kikke på - det ene, skjeve stearinlyset, teksten i gulvet, den trekantede lysestaken.. Tror vi har funnet oktoberfestens kapellmester! :)

Lenke til kommentar

Liker Ave Maria, det kunne sikkert gjort seg med hele altertavla også, men da ville alle de fine detaljene druknet litt. Og himmel og jord er flott, ingen grunn til å ikke bruke iso 400, jeg går høyere uten å nøle jeg. Men, så er jo ikke jeg vant til sånt som du har som kamera nr 2 heller da... :roll:

Lenke til kommentar

Liker Ave Maria, det kunne sikkert gjort seg med hele altertavla også, men da ville alle de fine detaljene druknet litt. Og himmel og jord er flott, ingen grunn til å ikke bruke iso 400, jeg går høyere uten å nøle jeg. Men, så er jo ikke jeg vant til sånt som du har som kamera nr 2 heller da... :roll:

Takk for trøsten. Jeg har forsøkt å google etter et bilde av tavlen, men jeg finner ingenting. Begynner å undre om det kanskje ikke er meningen at man skal ta bilder av det kapellet... :scared:

Kamera nr 2 har sine sider. ISO 400 er peanuts. Men får ikke plass i vesken min. Tungt er det også. :blink:

BM "Immun mot sarkasme"

Lenke til kommentar

Hm, den benken i parken ser nesten selvlysende ut. Det er neppe bare etterbehandlingen som har gjort dette. Svært intenst.

Man ser virkelig lyset i mørket i "Lysende". Lampene henger som UFOer mot den dekorerte bakgrunnen.

Jeg liker også lyset og sepiatonen i "Ave Maria".

Lenke til kommentar

Du verden, det var flotte farger.... :yes:

Høsten har flotte farger.

Du fortsetter i god stil ser jeg! Liker spesielt Ave Maria og Lysende.

Takk. :)

Hm, den benken i parken ser nesten selvlysende ut. Det er neppe bare etterbehandlingen som har gjort dette. Svært intenst.

Man ser virkelig lyset i mørket i "Lysende". Lampene henger som UFOer mot den dekorerte bakgrunnen.

Jeg liker også lyset og sepiatonen i "Ave Maria".

Du gir tilbakemelding som tyder på at du virkerlig ser bildene, tusen takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...