Thommesen Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Bruker; Thommesen Deltagernivå; Kanditat Utstyr; Canon eos 450D med Canon 50mm 1.8 Har egentlig lyst til å skaffe meg enten canon sitt 1.4 eller carl zeiss sin 1.4, men rekker ikke det til denne utfordringen. Uansett litt kjedlig brennvidde, men får se hva jeg får ut av det. 1.oktober ser slik ut. 2.oktober ser slik ut. 3.oktober ser slik ut. 4.oktober ser slik ut. 5.oktober ingen bilder. 6.oktober ser slik ut. 7.oktober ser slik ut. Endret 8. oktober 2010 av Thommesen Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 Blender 1.8, lukkertid 1/125sek, ISO 400. Gikk ikke akkurat ut av comfort-sonen min for å ta dette bildet, så skal prøve å være mer vågal utover oktober. Men kan nok bli et par dyr til. Ikke så skarpt som jeg skulle ha ønsket, but what can you do. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Har egentlig lyst til å skaffe meg enten canon sitt 1.4 eller carl zeiss sin 1.4, men rekker ikke det til denne utfordringen. Uansett litt kjedlig brennvidde, men får se hva jeg får ut av det. Tjaaaa, hvor kjedelig brennvidden er, er nå litt hva du gjør det til. Jeg benyttet meg av 50mm i Oktoberfesten i 2008, synes det var ganske morsomt jeg. Disse 1.4-variantene er sikkert bedre bygget, samt de jo har 1.4 da. Men litt nedblendet er det neppe noen forskjell å snakke om. Pusekatten har i hvertfall fått skarphetsplanet sitt der det skal være. Du har også fått en slags harmoni i at det kun er sjatteringer av samme farge i bildet. Den ser også rimelig fotointeressert ut ser det ut til. Endret 1. oktober 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
netrex Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Dette likte jeg godt Veldig stilig kattebilde! Stikker seg ut av mengden på en positiv måte! Endret 1. oktober 2010 av netrex Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 Klart, på sett å vis er det ingen kjedelige brennvidder eller motiver, alt etter hva man gjør ut av situasjonen. Grunnen til at jeg har lyst på 1.4 er at jeg liker å bruke maks blender. Akam sin test viser at 1.8 ikke er like god før nedblendet til F8. Får se, er relativt langt nord i landet, så sola er ikke oppe så tidlig, men svinner hen tidlig. Da er lyssterke objektiver ganske greit å ha. Takk for kommentarer, begge to! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Flott lagt fokusplan - fine og skarpe øyne i et virvar av oransje tigerstriper. Glimrende! Vurder også Sigmas 50mm - den er etter sigende bedre enn EF 50/1.4 på full åpning. Zeiss Planar 1.4/50 er bælskarp blendet ned, men har lite kontrast på full åpning. Det er stor fokus shift, og den er ikke så bra på nærgrensen på full åpning - den er best blendet ned på avstand, og ikke til skudd som kattebildet. Derfor jeg byttet ut min. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Når de blir så bra som dette er kattebilder helt supert! Herlig "mono-chromatisk" løfter bildet, vakkert. Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Jeg synes 50mm på crop kamera er en ganske så grei kombinasjon. Man kan være ganske kreativ og det var sikkert derfor jeg valgte akkurat den løsningen denne oktoberfesten også. Jeg likte kattebilde. Ingenting som stjeler oppmerksomheten vekk fra øynene på katten. Lenke til kommentar
SR-L Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Jeg likte også veldig godt dette kattebildet. Flott fokus og utsnitt, og veldig fin stemning. Var innom og så på det i går og måtte innom i dag og se på det en gang til, så dette ga meg absolutt noe. Takk skal du ha:) Lenke til kommentar
ventle Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Herlig soft belysning, ligger klart ett par divisjoner over typiske kattebilder med blitsen opp i trynet på katta. God start Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Takk for tipset om sigmas 50mm 1.4, har nå lest litt rundt om den, og den virker bedre på det meste utenom autofokus, hvor den dog virker veldig dårlig. Nå bruker jeg ikke AF på min 1.8, men det trekker jo ned litt. Lånte meg en canon 1.4 idag, for å se hvordan den er i forhold til min 1.8 II og forskjellen er faktisk veldig merkbar. Lysinntaket blir forbedret til en ganske stor grad, bare fra 1.8 til 1.4. Det er langt mer behagelig å bruke MF, men skulle gjerne ha sett at MF var mykere, det ville vært perfekt. Tok bikkja på tur, og tenkte det var en fin mulighet til å ta noen bilder. Dessverre møtte vi på en elgkalv, og ettersom de ofte er etterfulgt av en mamma-elg snudde vi. Har vært endel voldelige elger i området, så best å ikke ta noen sjanser. Exif data; f/2,5, 1/100sek, ISO 400. Edit; større versjon her. Endret 2. oktober 2010 av Thommesen Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 Kattebildet var særdeles flott. Øynene tar blikket mitt umiddelbart. Syns det ble litt for mye i dagens bilde. Tror du kunne hevet det med litt cropping. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2010 Idag prøvde jeg noe nytt. Satte objektivet feil vei for å ta makrobilder. En død plante i skogen ble motivet. Exif info; 1/80sek, ISO 400, blender 1,8 antar jeg. Større versjon her. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 At det er en död plante er litt vanskelig aa se. Herlig abstrakt. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Stilig effekt i dagens. Kattebildet gjør seg også bra – som andre savner jeg ikke noe særlig skarphet der. Enig i at gårsdagens kunne vært croppet tettere, f.eks. så stammene til venstre for hunden forsvinner. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Ugh, ser ut som et skrekkscenario fra en dyster post-apokalyptisk verden. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 Det ble veldig uinspirert idag, men det ble ikke mye tid til å ta bilder. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Den femte oktober ble det ingen bilder dessverre. Den sjette derimot; Exif info; lukkertid 1/160 sek, blender f/5,6, ISO 400. Større bilde her. Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 7.oktober leket jeg mer med macro. Det er faktisk ganske gøy, og veldig utfordrende. Exif info; lukkertid 1/80 sek, blender 1.8(?), ISO 100. Større bilde her. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Likte veldig godt bildet av kuene! Fine farger/kontraster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå