Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ny laptop

Anbefalte innlegg

Jeg driver for tiden å vurderer å kjøpe meg ny bærbar PC, men da jeg ikke er noen ekspert på hardware så hadde jeg

håpt på litt hjelp før jeg slenger ut tusenlappene.

Så langt har jeg kommet fram til 2 alternativer som ser fristende ut:

ASUS U35Jc

1366 x 768 TFT (LED-background lighting)

Intel Core i3 370M @ 2.4 GHz

4GB DDR3 SDRAM 1066 MHz

NVIDIA GeForce 310M / Intel HD Graphics 1 GB DDR3 SDRAM

640 GB - Serial ATA-150 - 5400 opm

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597458

DELL Inspiron M301z Link

13.3in HD WLED (1366X768)

AMD Turion II Neo K625 (dual core)

4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2024]

ATI Mobility Radeon™ HD 4225 graphics

500 GB (7200 rpm) SATA-harddisk

Jeg skal primært bruke pc til skole, surfing og underholdning.

jeg ser en del HD film primært 720p og det hender 1080p.

Jeg vet ikke hvem som er best til mitt bruk så jeg hadde satt pris på litt input fra dere, spesielt med hensyn til valg av cpu og skjermkort til de 2 pcene over.

Tar også i mot forslag til andre pcer som kan være aktuelle, men ikke større skjerm en 14"

På forhand takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Begge vil nok gjøre jobben for deg, om du ikke skal spille noe særlig på dem. Om du skal spille noen eldre titler tror jeg Asusen er den som gjør jobben best utifra prosessor og skjermkort å dømme.

Ellers har jeg en kompis som kjøpte denne:

http://www.amentio.no/Avdelinger/PCogServere/PC-B%C3%A6rbar/12-14/Samsung/Samsung-Q330---Core-i3-350M-_-226-GHz---NP-Q330-JS02SE-1136747.aspx

Han er veldig fornøyd. Den er i samme prisklasse, er flott å se på og leverer mye for penga til ultraportabel å være. Den også vil slite med nye spill, men klarer nok 1080p.

Lenke til kommentar

NVIDIA GeForce 310M / Intel HD Graphics 1 GB DDR3 SDRAM

Dette vil bare spise batteri, Intel HD Graphics er godt nok for 1080p video og 310M er for svakt til noe annet enn HD video. Du kan egentlig ikke velge feil med ASUSen. Siden den har et 9-cellers batteri og en derfor meget god batterilevetid.

Lenke til kommentar

Hei, sjekk ut Asus U45Jc, er lik 35 men med bedre prosessor, 14 " skjerm og optisk drev. Fikk den på onsdag hos Digital Impuls til 6995,-. Er absolutt å anbefale til ditt bruk, som er det samme som mitt. Har i dag hatt den med på 3 timer med forelesning og brukt den ca 4 timer hjemme, og fortsatt batteri igjen. Bare å spørre hvis du vil vite mer om den.

Kan også nevne at jeg hadde Samsung Q330 uka før. Det var også en god maskin som er å anbefale,men ble levert tilbake (til Elkjøp) pga. litt for dårlig batteritid etter min smak, holdt i ca 5 timer med moderat bruk.

Lenke til kommentar

Hei.

Takk for svarene!

Asus U45Jc ser fristende ut det lille jeg har fått sett på den, og med tanke på batteri levetiden så er det stor sjangse for att jeg tipper over på en Asus.

Er det noen som vet hvordan touchpad`n er på Asus`n, ser ut som det er en "ru" overflate på den? og har det egentlig noe å si?

Dell har ett sweet utseende, men alt i alt så er det vel hardwaren det kommer ann på.

Lenke til kommentar

Hei.

Takk for svarene!

Asus U45Jc ser fristende ut det lille jeg har fått sett på den, og med tanke på batteri levetiden så er det stor sjangse for att jeg tipper over på en Asus.

Er det noen som vet hvordan touchpad`n er på Asus`n, ser ut som det er en "ru" overflate på den? og har det egentlig noe å si?

Dell har ett sweet utseende, men alt i alt så er det vel hardwaren det kommer ann på.

Hei, touchpaden på Asus (U45Jc) har det som du beskriver som "ru" overflate. Jeg vil beskrive det som ekstremt små "ruter" som er der for at du skal vite hvor touchpaden er uten at du må se ned. For meg er det bare ett pluss. I tillegg er lugger ikke touchpaden hvis du har fuktige fingre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...