Mannen med ljåen Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Hei! Jeg har hentet frem fra glemselen en Nokia 1610. Jeg setter inn et SIM-kort som jeg vet at virker i en moderne telefon. Den ber om PIN-kode, og godtar kun den riktige koden. Men rett etter at den har godtatt koden, får jeg KORTET AVVIST. Hvorfor avviser den kortet mitt? Har prøvd med et par andre kort også. Den bare vil ikke. Endret 1. oktober 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
mGrytbak Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Det er mulig det er en operatørspærre? Eventuellt at dagens sim kort har en ny standard enn de som var den gang denne ble laget? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Kortet kan være større (ikke fysisk) enn det telefonen kan håndtere. Telefonen kan være bundet til annen leverandør enn kortet tilhører. Kortleserdelen/kontakter kan være skadet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Telefonen ble brukt med Sense tidligere, men de ble kjøpt av Chess. Chess benekter at denne har operatørsperre. Jeg mener å huske å ha brukt denne med NetCom kontant og Telenor for flere år siden. Mener du at kortet har så stor lagringskapasitet at telefonen ikke får til å kommunisere med det? Endret 1. oktober 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2010 Hvis telefonen ikke klarer å kommunisere med kortet pga. at kortet har for stor kapasitet, er det mulig at teleselskapene kan skaffe et SIM-kort av gammel type? Evt. omprogrammere et gammelt SIM-kort jeg har, til en annen operatør? Det er så synd å ikke kunne bruke denne telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå