Gå til innhold

Unødvendig høy aldersgrense på SC2?


Anbefalte innlegg

hei, jeg er en 13 år gammel gutt som prøver å overtale faren min til å la meg spille sc2. coveret sier 16+ men ut i fra det jeg har sett på nettet ser det ut til å være litt unødvendig høy aldersgrense. hadde gjerne vært fint med litt flere meninger på aldersgrensa fra det norske folk som jeg kan støtte meg på :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som en annen her sa så er det 16 års aldersgrense fordi spillet er veldig avansert, og det er mye strategier og taktikker man må bruke og lære seg. Det er ikke 16 års aldersgrense fordi det er blod og vold i spillet, det er ihvertfall helt klart.

 

Pegi, som rater spillet, sier eksplisitt at de ikke rater spill på grunnlag av vanskelighetsgrad eller hvor avansert spillet er, spillet har sin rating pga vold i spillet, dette ser man på starcraft-boksen det er merket for vold, og for at man spiller online som er stemplet på.

 

AtW

Lenke til kommentar

PEGI 16

Denne aldersmerkingen gjelder når voldsskildringen (eller skildring av seksuell aktivitet) når et nivå som likner det man forventer seg i virkeligheten. Ungdommer i denne aldersgruppen bør også være i stand til å kunne håndtere et mer ekstremt stygt språk, se bruk av tobakk og narkotika samt skildringer av kriminell aktivitet.

 

PEGI

 

Bare sigaren til Tychus er jo nok til å gi spillet PEGI 16 merking.

Lenke til kommentar

Jeg tror ingen mente at det var vanskelighetsgraden som satte aldersgrensen, det var det som TS skulle si til foreldrene sine for å få kjøpe :p

 

Vedkommende jeg svarte til sa i klartekst at vanskelighetsgraden satte aldergrensen, om han mente noe annet kan så være, men jeg forholder meg til det folk skriver.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...