Kake24 Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg trenger CPU, RAM og hovedkort til ca.2000 (+/- litt). PC-en skal brukes til kontorarbeid og film i 1080p. OS vil være Windows XP 32 bit. Så langt har jeg valgt et hovedkort med integrert GPU. Handlelisten så langt. - Er det noe poeng i å kjøpe en bedre prosessor? F.eks. Athlon II X2 265? - Bør jeg heller gå for Intel? - Er det like greit å kjøpe 4GB RAM, eller vil det ikke ha så mye å si? Prisen kan vel bli ca 300kr lavere hvis jeg velger 2GB RAM. - Bør jeg heller kjøpe et annet hovedkort? Kanskje det er bedre å gå for et hovedkort uten skjermkort, for så å kjøpe et skjermkort også? Lenke til kommentar
DEagleson Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Du trenger ikke et dedikert skjermkort for kontorbruk og film så det hovedkortet du har valgt holder i massevis. Heller ingen vits i å kjøpe en bedre Athlon II da du enkelt kan prøve å åpne flere kjerner for så å få den til å bli enten tre eller firekjernes istedenfor to. 32 bits Windows XP kan ikke bruke 4gb ram, men siden du også har et integrert GPU på hovedkortet, så vil nok den ta i bruk 256mb til 512mb minne så jeg ville ha gått for 4gb. Og Intel alternativene til den den prisen ville vært dårligere tror jeg, så gå for AMD. ;D Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Da blir det mest sannsynlig de delene jeg har satt opp. Takk for at du tok deg tid til å svare. Endret 2. oktober 2010 av Kake24 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå