k.n.b Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 (endret) Nå som jeg har fått igjen internettforbindelsen (borte siden i går kveld): Mange takk også for de siste kommentarene her. 30. Oktober Alnaparken f/11, 5s, polafilter Det var omtrent her kaian og jeg snudde på vår vandring fra Grorud stasjon nedover Alnaparken. Området var mye mer variert, kupert og vilt enn jeg hadde forestilt meg. Nok et tips til rekreasjon på tilrettelagte turstier langs Alna. Flere bilder er tilgjengelige i den separate tråden for elvefotos. Endret 31. oktober 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Det var flott...(det også), fint med den diagonale linjen og den nydelige grønne mosen som leder inn i bildet (Du valgte veldig lurt med det temaet ditt, og elvevandringen...) Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 1. november 2010 Forfatter Del Skrevet 1. november 2010 Jo, takk Randi. Godt fornøyd med temavalget selv. I tillegg til at det ga mange fotomuligheter, har også elvene og deres omgivelser vært hyggelige bekjentskaper. 31. Oktober Kruttverksfossen f/2.8, 1/3s, polafilter Så er vi ved veis ende. Siste bilde er et utsnitt av fossen ovenfor kruttverket i Liadalen. Nedleggelsen av kruttverket her ved Ljanselva, skjedde like fort som en krutteksplosjon kan jobbe med den saken. Det har vært en opplevelsesrik og flott vandring langs Oslos elver. I ukedagene, kjappe utvalgte småturer på vei til og fra jobb, i helgene litt lengre rolige turer. De fire helgene det har vært elvevandring (den femte var jeg utenbys), har jeg hatt turfølge av den faste medelvefotografen kaian, ispedd gjesteopptredener fra Gorgat, Bykatt og tomsi42. Hyggelig å kunne dele noen av opplevelsene med andre. Dette har gitt meg lyst til også å få med meg de elvestrekningene jeg ikke rakk med i løpet av oktoberfesten. Det kan jo være greit å få med seg andre årstider langs elvene også. De som bor nær nok til å ha muligheten til å benytte seg av det vell av turstier som finnes langs disse elvene oppfordres herved til å utforske det disse naturperlene har å by på. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg kan bare vagt uttrykke hvor imponert jeg er over bildene dine, innsatsen og produktiviteten igjennom festen. Et utrolig godt blikk og en fantastisk teknikk kombinert med betydelig innsats har virkelig gitt enormt mange flotte bilder. Tusen takk for følget! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Her er det bare å slutte seg til kaian; morsomt konsept gjennomført med solid innsats, en god porsjon kreativitet og tekniske evner på topp. Denne tråden er virkelig noe å strekke seg etter. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Slutter meg til. Virkelig god traad, med fine bilder, interessant tekst, og ikke minst bonus punkt for innsatsen med aa faa andre akamister med seg ut i naturen. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Du har levert mange flotte elvebilder! Det var et par jeg ikke hadde fått med meg, og jeg likte 21. - Ved møllefossen veldig godt Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Gjærsjø? Må da ha noe med øl å gjøre! Liker hvordan igjen vannet 25. oktober ser ut som maleri - gleder meg til å få prøvd filterriggen med ND-filtre i et eller annet vassdrag.. Lyseffektene som er ute å kjøre - dette var altså en halliket*) foss? Fine, våte detaljer - liker farger og våte blader i bildene, og ikke minst et fint brudeslør til slutt. Mmmmh.. Kanskje til tider litt hard oppskarping her og der, men det er nok mer smak og behag. Mange fine bilder i en gjennomført og god utfordring - har gitt mye glede og inspirasjon. Takk! *) "Hallikert"? Det er jo "hallik" som er direkte oversettelse, selv om "hor", for eksempel i uttrykket "hor opp kjelka" har noe schwung over seg - dette uttrykket passer også for snøscooter-fans.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå