HelenaN Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Jeg får nesten prestasjonsangst når jeg skal skrive i din tråd, fordi du er så flink til å skrive gode kommentarer og er dessuten en talentfull fotograf. Men en dårlig kommentar er håpentligvis bedre än ingen kommentar, så (men jeg tror det er best at jeg skriver på svensk)... 11. Oktober är bedrägligt enkel. Vid ett kort ögonkast ser den nästan tråkig (kjedelig) ut, men ju mer man ser på den desto bättre blir den. 12. oktober är rätt och slätt nydelig. Ljuset och tonerna är bara helt fantastiska. Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 15. Oktober Gold strike in Klondike Artig variant paa elve-temaet. Hverken freeze eller flow. Vannet har nesten en klarsikt folie type gjennomsiktighet. Gode farger, og liker hvordan lövene nede i vannet er fortsatt nesten klart siktbar. Har ogsaa en følelse, du tok dette bilde i portrett orientering. Noe med en refleksjonene. Fra den vinkelen, ser det ut som et kjempe objektiv. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Bykatt: Nei de er kun presentert her i denne tråden. Men kanskje noe å tenke på. Mange takk for kommentar. RandiA: Jeg må innrømmme at jeg sliter litt innimellom med tung selvsensur. Det har medført at et par dager innimellom har blitt strøket. Tidkrevende er det i alle fall. Mange takk. HelenaN: Ingen grunn til prestasjonsangst. Kommentarer er alltid velkomne. Jeg har dessverre hatt litt problemer med å få tid til å kommentere så mye i andre tråder som jeg skulle ønske. Takk for utførlig kommentar. Noggie: Det er som du sier, jeg har forsøkt å finne en balansegang både med lukkertid og bruk av polariseringsfilter slik at det blir refleksjoner i overflaten og samtidig god gjennomsikt. Jeg har imidlertid tatt bildet akkurat slik det er presentert, altså i landskapsmodus. Retningen på refleksjonene har nok mest med hvor sola står, samt hvor himmelen kommer frem mellom løvverket. Takk for kommentar. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 16. Oktober Liten foss i nedre del av Alna f/8, 1/10s, polafilter Hadde en flott tur langs Alna i dag sammen med Gorgat og kaian. Kan anbefales. Se elvevandringstråden for bilder. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Liker fiskehodet på høyresiden av gullstryket! Direkte lekre detaljer i gårsdagens foss - godt komponert med flotte action-detaljer i vannet. Når på dagen er det forresten du tar bildene? En eller annen gang ved elve-tiden? Lenke til kommentar
kaian Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Kult bladgullbilde, har sett lenge på det flere ganger. Trondster: Jeg så ikke den lille fisken før du nevnte den, jeg så et mye større dyr rett under på vei i motsatt retning, den lille fisken smetter over hodet på den. Herlige toner og linjer k.n.b! Gårsdagens er og veldig flott, og det ene bladet i brekket setter en diskret, men viktig, prikk over i-en! Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 16.oktober Slike fossebilder, det kan du Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Trondster: Ja, faktisk. Alle er tatt i elvetiden. kaian: Jeg kan ikke si at jeg ser alle disse dyrene, men det er bra med fantasi (tror jeg). Litt tilfeldig at det bladet kom seilende akkurat da, men jeg klager ikke. RandiA: Takker. 17. Oktober Bropillar f/11, 30s, polafilter, variabelt ND-filter Bropillar i Lysakerelva under Griniveien, rett før Grinidammen. Endret 18. oktober 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
kaian Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Sterk og stram komposisjon igjen, og alt det tekniske stemmer. Flotte fargetoner og flott lysspill. Vakkert! Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Nydelig, stram komp, ja - nydelig igjen! Kanskje litt hard oppskarping, men det er smak og behag. Flotte linjer! RandiA: Etter replikken din Slike fossebilder, det kan du vurderte jeg litt for seriøst et bilde av meg selv med tunga på et av k.n.b's glimrende fossebilder, med undertittelen "hva med meg, da?" - men det ble litt for - spesielt. Det er muuulig jeg har ekstra dårlig humor på grunn av søvnmangel.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Nydelig, stram komp, ja - nydelig igjen! Kanskje litt hard oppskarping, men det er smak og behag. Flotte linjer! RandiA: Etter replikken din Slike fossebilder, det kan du vurderte jeg litt for seriøst et bilde av meg selv med tunga på et av k.n.b's glimrende fossebilder, med undertittelen "hva med meg, da?" - men det ble litt for - spesielt. Det er muuulig jeg har ekstra dårlig humor på grunn av søvnmangel.. :!: :!: Kommer jo bare vakre bilder fra k.n.b i denne utfordringen...det er så gjennomført, den site der også, elegant Endret 20. oktober 2010 av RandiA Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) :!: :!: Som sagt, det ble litt for - spesielt. You have been warned! Slike fossebilder, det kan du ..Hva med meg, da? (Sorry, k.n.b - kunne ikke la være! ) Endret 20. oktober 2010 av Trondster Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Som sagt, det ble litt for - spesielt. :hmm: Dagens epsiode av Mythbuster viste forøvrig at søvnmangel er like ille som en promille rundt 0,8 - eller verre. Du har vel akkurat bevist det samme Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Som sagt, det ble litt for - spesielt. Uansett fikk jeg meg en god latter når jeg kikket gjennom de siste kommentarene her. Alltid godt å starte dagen med en god latter og nå har jeg sølt litt kaffe på skjorta også. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Som sagt, det ble litt for - spesielt. You have been warned! Slike fossebilder, det kan du ..Hva med meg, da? (Sorry, k.n.b - kunne ikke la være! ) Slic transit gloria mundi... Endret 21. oktober 2010 av k.n.b Lenke til kommentar
kaian Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Slic transit gloria mundi... Fantastisk latin :!: Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 k.n.b kan du ikke overraske alle en av Oktober-fest dagene og komme med et mislykket bilde Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Slic transit gloria mundi... :!: :!: :!: Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Takker for kommentarer og mangel på søvn når det gjelder det forrige bildet. Jeg kan være med på at det er litt hard oppskarping, betongen tåler nesten ingenting av dette før det synes. 21. Oktober Ved møllefossen f/5.6, 3s Dette er ikke selve møllefossen i Akerselva, men en liten forsmak litt ovenfor hovedfossen og restauranten. Det var lamper og lyskastere i nærheten, som kastet skygger både hit og dit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå