Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm tuller seg

Anbefalte innlegg

Den 30. september fikk jeg problemer med Laptop skjermen min.

Jeg slo på Pc'en helt normalt, alt funket som det skulle, helt til alle mini programmene nede i høyre hjørne var startet og pc'en var klar for bruk. 10 sekunder etter den var klar, blir skjerm "lyset" skrudd opp noe helt sinnsykt, det blir dårlig kvalitet "hvit". Det har ikke noe med hvor mye jeg har skrudd opp lysstyrken, men det ser nesten ut som det er noen vannrette hvite streker som går over skjermen, kvaliteten blir bedre i det jeg bøyer skjermen bakover, men dette problemet irriterer meg enormt.

Det ser nesten ut som skjermkortet er ødelagt, men jeg kan gå innpå spill og alt mulig uten problemer, men denne lysstyrken irriterer meg noe hemningsløst!

Jeg har aldri sett noe lignende, og jeg er ikke noe spesielt dataflink.

Håper det er noe hjelp å finne her :)

-Wolve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

step #1: Ta et screenshot av fenomenet og post det opp her. Om vi kan se det så er det et problem på skjermkortet. Hvis vi ikke kan se det er det noe galt med skjermen din. Når vi vet hvilken av de to vi må se videre på så kan vi gi videre råd...

-Stigma

Lenke til kommentar

step #1: Ta et screenshot av fenomenet og post det opp her. Om vi kan se det så er det et problem på skjermkortet. Hvis vi ikke kan se det er det noe galt med skjermen din. Når vi vet hvilken av de to vi må se videre på så kan vi gi videre råd...

-Stigma

Greien er, skjermen begynner å tulle seg 1 minutt etter pc'en er slått på. Om jeg setter i en TV kabel og kobler pc'en til en TV-skjerm, vil problemet da forsvinne?

post-221917-1285973182,1945_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Screenshottet er så langt jeg kan se feilfritt. Sidne screenshottet lagres "fra skjermkortet" for å si det sånn, så vet vi da altså at problemet oppstår først da bildene sendes ut til skjermen. Altså, om du kan utelukke dårlig kabler eller instillinger på skjermen så er det altså relativt sansynlig at det er snakk om en eller annen form for defekt i skjermen. Selvfølgleig kan det være lurt å teste skjermen på en annen PC for å være helt sikker, men når screenshottet ikke viser feilen som du ser i bildet så er det ganske konklusivt i grunn.

Jeg vil tippe at om du koblet PCen din til TVen eller en annen skjerm så ville det løse problemet ja - fordi vi kan som sagt være rimelig sikkert at problemet ligger i skjermen.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...