Gå til innhold

Høyfrekvent lyd fra ekstern harddisk, får ikke kontakt med den

CurSe

Anbefalte innlegg

Har en Western Digital ekstern harddisk som jeg gjerne skulle fått kontakt med. Har nå prøvd å koble den til to forskjellige datamaskiner, men den dukker ikke opp under lagringsmedier. Når jeg kobler til strøm på disken så starter den av seg selv og det kommer en konstant høyfrekvent lyd fra den så lenge den står på. Det går heller ikke an å skru av harddisken vha knappen som er på forsiden av disken, jeg kan trykke på den en gang eller holde den inne i en liten evighet uten at noe skjer. Ikke helt sikker på hva slags modell det er snakk om, en my book av noe slag vil jeg tro.

Dette var en ekstern harddisk som min far har brukt som backup-disk så det hadde vært greit å få kontakt med den :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dataen ligger jo på main-pc , så det er vel ikke kritisk?

Jeg ville ha tatt ut disken og koblet den rett i pc for å utelukke andre ting som strøm osv om det et en 3,5".

Ser du den i diskbehandling eller bios?

Høyreklikk min datamskin- behandle og disk...

Lenke til kommentar

Det er sånn halvkritisk :p Pc'n det er tatt backup fra fungerer ikke helt som den skal, men jeg tviler for at det er harddiskene som er feil på den maskinen.

Koblet den til en gang til for å se om den dukket opp i diskbehandling, men det gjorde den ikke. Jeg vet ikke hvordan man ser om den er koblet til i bios, men det skal vel godt gjøres at den dukker opp der når den ikke er å finne andre plasser?

Ta ut disken? Mener du da at jeg skreller vekk plastdekslene rundt og kobler den rett på hovedkortet i maskinen med en s-ata kabel?

Lenke til kommentar

Nja, det skal vel være skruer?

Er den 100% ødelagt så gjør ikke det noe uansett.

Da finner du mest sansynlig en sata inni der som du setter rett i pc.

På den måten sjekker du om det er noe galt med strømmen til den eksterne.

Går ikke det heller så er http://www.ibas.no/ neste.

Da må ikke garantiseglet på selve disken være brutt ( ikke eksterne kabinettet , men HHD-lukket som er festet med skruer)

Det er snakk om 2-5-10K priser , så da spørs det hva det er på disken og hvor mye dette er verdt.

Selv lagrer jeg flere steder, lynnedslag eller brann/tyveri så mister man "lokal"-backup uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...