Gå til innhold

adoptert kattunge, avlive eller?


Anbefalte innlegg

heisann, har ett lite dilemma her... katten vaar har adoptert en kattunge og den vil vi ikke ha lenger. den har oremidd, noe som har smittet vaar katt... ganske dyr behandling... den adopterte katten har mye kontakt med vaar katt, men er redd for mennesker. vaar katt forsvarer den ikke vist vi gaar nerme den, men den loper avgarde i redsel. vaar katt er en ganske normal katt...

 

sporsmalet er, skal vi avlive den? sette den fri i naturen en annen plass? det er en villkatt fra for..

sorry for spraket, engelsk tastatur...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ikke sett den fri i skogen ! Herre, er du klar over hvor dumt det er ? Beklager om jeg virker sur her nå, men dette er et problem rundt om. Folk som går lei kattene sine, setter de fri å den frie katten din blir mamma / pappa til noen andre som kanskje bare setter fri kattungene som igjen blir mamma og pappa å vips her har vi det gående mange villkatter uten hjem.

 

Dessuten..husk at denne katten du snakker om er et levende dyr.

 

Hvor bor du ? Kan gjerne kjøpe en katt, heller det enn at du avliver den eller forlater den i skogen eller noe :yes:

Lenke til kommentar

Ikke sett den fri i skogen ! Herre, er du klar over hvor dumt det er ? Beklager om jeg virker sur her nå, men dette er et problem rundt om. Folk som går lei kattene sine, setter de fri å den frie katten din blir mamma / pappa til noen andre som kanskje bare setter fri kattungene som igjen blir mamma og pappa å vips her har vi det gående mange villkatter uten hjem.

 

Dessuten..husk at denne katten du snakker om er et levende dyr.

 

Hvor bor du ? Kan gjerne kjøpe en katt, heller det enn at du avliver den eller forlater den i skogen eller noe :yes:

 

Skal ikkje sette den fri ;) Katten er menneskesky, men er bestekompis med katten min. Prøvde å ha den inne, men den fikk full panikk...

Lenke til kommentar

Ikke sett den fri i skogen ! Herre, er du klar over hvor dumt det er ? Beklager om jeg virker sur her nå, men dette er et problem rundt om. Folk som går lei kattene sine, setter de fri å den frie katten din blir mamma / pappa til noen andre som kanskje bare setter fri kattungene som igjen blir mamma og pappa å vips her har vi det gående mange villkatter uten hjem.

 

Dessuten..husk at denne katten du snakker om er et levende dyr.

 

Hvor bor du ? Kan gjerne kjøpe en katt, heller det enn at du avliver den eller forlater den i skogen eller noe :yes:

 

Skal ikkje sette den fri ;) Katten er menneskesky, men er bestekompis med katten min. Prøvde å ha den inne, men den fikk full panikk...

 

 

Tro meg, hvis du bare gir den litt tid så vil den bli tam. Kos med den, gi den god mat å vis at den er en del av familien, på en måte.

 

Her hjemme har vi hatt utrulig mange katter å de aller fleste er blitt ordentlig kosekatter. Selvom det jo er noen som aldri ble tamme, men nå har vi bikkjer også så problemet var heller det at de ikke gikk overens.

Men de vi har nå er kompiser å den ene katten var veldig sky før, redd for hunder og andre katter også. Nå har den det kjempe fint, ikke så glad i kos men kommer gjerne å hilser ( om den vil ha mat..)

 

Katter er herlige dyr med unike personligheter, bli kjent med den så finner du raskt ut hvordan du skal få den tam osv :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

heisann, har ett lite dilemma her... katten vaar har adoptert en kattunge og den vil vi ikke ha lenger. den har oremidd, noe som har smittet vaar katt... ganske dyr behandling... den adopterte katten har mye kontakt med vaar katt, men er redd for mennesker. vaar katt forsvarer den ikke vist vi gaar nerme den, men den loper avgarde i redsel. vaar katt er en ganske normal katt...

 

sporsmalet er, skal vi avlive den? sette den fri i naturen en annen plass? det er en villkatt fra for..

sorry for spraket, engelsk tastatur...

 

Ganske dyr behandling? For noe tull! Det er MAKS fem hundre for time hos vet for begge kattene, MAKS 200 i øredråper/antibiotika om nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...